2022-10-17 - 2023-08-06 ( )
Εξ αποστάσεως
Βάσει εκπτωτικής πολιτικής
Η υποβολή αιτήσεων ολοκληρώνεται στις
Το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) σας καλωσορίζει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο “Σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες ιστού: Παιδαγωγικές και Διδακτικές εφαρμογές στην Εκπαίδευση και την Κατάρτιση”, διάρκειας 501 διδακτικών ορών, το οποίο θα διεξαχθεί μεταξύ 17/10-2022 ώς 6/8/2023 και θα υλοποιηθεί με ασύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμα E-learning και της πλατφόρμας Zoom.
Επιστημονικός Υπεύθυνος του προγράμματος είναι ο Παναγιώτης Αρβανίτης, Καθηγητής, Τμήματος Γαλλικής γλώσσας & Φιλολογίας, ΑΠΘ, Διευθυντής του Εργαστηρίου Ψηφιακών Τεχνολογιών στη Διδακτική της Ξένης Γλώσσας & την Επικοινωνία, ΑΠΘ. Ο κ. Αρβανίτης έχει γνωστικό αντικείμενο τις Ψηφιακές Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση και στη Διδασκαλία της Γλώσσας. Το πεδίο έρευνας του και οι δημοσιεύσεις του εστιάζουν στη χρήση των τεχνολογιών web 2.0 and web 3.0, στα τρισδιάστατα εικονικά περιβάλλοντα διδασκαλίας, στη μάθηση μέσω κινητών συσκευών, στη μάθηση μέσω παιχνιδιών και στη συνεργατική μάθηση μέσω των ΤΠΕ. Ασχολείται επίσης με τους τρόπους με τους οποίους διδάσκουσες/οντες μπορούν να αξιοποιήσουν τις τεχνολογίες Web 2.0 and Web 3.0 έτσι ώστε να προωθήσουν τη συνεργατική μάθηση και την δόμηση γνώσης σε online αλλά και offline συνθήκες.
Στο πρόγραμμα διδάσκουν επίσης Καθηγήτριες/ές, μέλη του διδακτικού προσωπικού του ΑΠΘ, μεταδιδάκτορες και διδάκτορες ερευνήτριες/ες στον χώρο των Ψηφιακών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση. Ειδικότερα:
Το σεμινάριο έχει διάρκεια 10 μήνες (501 ώρες), χαρακτηρίζεται ως ΕΤΗΣΙΟ όπως προβλέπει ο νόμος ώστε να μοριοδοτείται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
Αιτήσεις
Οι ενδιαφερόμενες/οι υποβάλλουν αίτηση ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του ΑΠΘ.
Η αίτηση πρέπει να συνοδεύεται από τα ακόλουθα δικαιολογητικά, τα οποία μπορούν να αποστείλουν και στο e-mail: kedivim.digital.technologies@gmail.com
Σε περίπτωση που δεν συγκεντρωθεί ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός επιμορφούμενων, το ΚΕΔΙΒΙΜ διατηρεί το δικαίωμα αλλαγής της ημερομηνίας έναρξης του προγράμματος ή και ακύρωσής του.
Οι ψηφιακές τεχνολογίες έχουν αναδιαρθρώσει σήμερα το σύνολο των κοινωνικών αντιλήψεων και πρακτικών, όπως και τον τρόπο παραγωγής και διάδοσης της γνώσης. Η συζήτηση για την ενσωμάτωσή τους στην εκπαίδευση και την κατάρτιση αφορά τόσο τη μάθηση όσο και την προσαρμογή των εκπαιδευομένων στις νέες συνθήκες στον επαγγελματικό και κοινωνικό χώρο, ο οποίος καθορίζεται από συνεχείς και ραγδαίες τεχνολογικές αλλαγές. Η εμφάνιση, η διάδοση και επικράτηση των – τελευταίας γενιάς – υπηρεσιών Web 2.0 επιφέρουν σημαντικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο μεμονωμένα άτομα, ομάδες ατόμων και ολόκληρες κοινωνίες αποκτούν και παράγουν γνώση. Το μείζον διακύβευμα εντοπίζεται ως εκ τούτου τόσο στον τρόπο με τον οποίο οι ΨΤ μπορούν να αναμορφώσουν τη σύγχρονη τάξη, τόσο στην εκπαίδευση όσο και στην κατάρτιση. Η διαδικασία αυτής της αναμόρφωσης προϋποθέτει την εκπαίδευση των εκπαιδευτών στη γνώση των δυνατοτήτων της σύγχρονης τεχνολογίας, στην κριτική τους προσέγγιση και στην αποτελεσματική ενσωμάτωσή τους στη διδακτική πράξη, με στόχο την ανάπτυξη εκείνων των ικανοτήτων και δεξιοτήτων των εκπαιδευομένων οι οποίες θα τους επιτρέπουν να κατανοούν τις ραγδαίες τεχνολογικές αλλαγές και να προσαρμόζονται αυτόνομα και συστηματικά σε αυτές.
Οι εκπαιδευτικοί πρέπει ως εκ τούτου μόνο να διαθέτουν συγκεκριμένες ψηφιακές δεξιότητες που σχετίζονται με την χρήση εργαλείων και λογισμικών, να είναι σε θέση να επιλέγουν τα κατάλληλα για κάθε περίσταση ψηφιακά εργαλεία και διαδικτυακές πλατφόρμες, με γνώμονα τις ανάγκες του κοινού τους σε συνάρτηση με τους εκπαιδευτικούς στόχους που θέτουν, αλλά και να τους εκπαιδεύουν στην αυτονομία όσον αφορά την κριτική και αποτελεσματική χρήση της τεχνολογίας σε κάθε περιβάλλον, την καινοτόμο σκέψη και τη δημιουργία καινοτόμων κοινοτήτων πρακτικής.
Το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα έχει διττή στόχευση. Επιδιώκει: α) να παράσχει στις/ους συμμετέχουσες/ντες τις βασικές θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις για τις διάφορες τεχνολογίες, υπηρεσίες, και πλατφόρμες του διαδικτύου, οι οποίες μπορούν να υποστηρίξουν με σύγχρονο και δυναμικό τρόπο την αναμόρφωση της παιδαγωγικής και της διδακτικής και β) να τις/ους υποστηρίξει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων που θα επιτρέψουν την χρήση αυτών των υπηρεσιών και τεχνολογιών ως δημιουργοί εκπαιδευτικού και διδακτικού υλικού και να αναμορφώσουν στην πράξη τη σύγχρονη τάξη, στην κατεύθυνση της αυτονομίας, της διάδρασης και της συνεργατικότητας, να αναπτύξουν το απαραίτητο εκπαιδευτικό υλικό για την αναμόρφωση αυτή, η οποία έχει απώτερο στόχο την εκπαίδευση στην καινοτόμο σκέψη και πρακτική
Ολοκληρώνοντας το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα, οι συμμετέχουσες/οντες θα μπορούν να:
Το πρόγραμμα απευθύνεται:
Αίτηση συμμετοχής μπορούν να υποβάλουν:
Για την συμμετοχή στο πρόγραμμα απαιτείται επίσης:
Για την επιλογή των υποψηφίων απαιτείται η κατάθεση της σχετικής φόρμας αίτησης, στην οποία επίσης θα αναγράφονται οι λόγοι επιλογής του συγκεκριμένου προγράμματος. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας μέχρι την συμπλήρωση του μέγιστου δυνατού αριθμού εγγραφών για αυτόν τον κύκλο του προγράμματος.
Τα μαθήματα θα διεξάγονται εξ αποστάσεως με ασύγχρονη τηλεκπαίδευση. Οι εκπαιδευόμενες/οι θα έχουν πρόσβαση, μέσω της ειδικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Α.Π.Θ. σε αναρτημένο εκπαιδευτικό υλικό. Παράλληλα, καθ’ όλη την διάρκεια του Προγράμματος, προβλέπονται 3 συναντήσεις στην πλατφόρμα Zoom, για σύνοψη, συζήτηση και επίλυση αποριών.
Δομή Εκπαιδευτικού προγράμματος
Το Πρόγραμμα Εκπαίδευσης διαρκεί συνολικά 40 εβδομάδες (10 μήνες/501 ώρες) . Αναλυτικότερα:
Οι κύριες διδακτικές/θεματικές ενότητες του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι:
Στις συμμετέχουσες/στους συμμετέχοντες παρέχονται:
Για την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος οι συμμετέχουσες/συμμετέχοντες θα πρέπει:
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος απονέμεται στις/στους συμμετέχουσες/συμμετέχοντες Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης, το οποίο εκδίδεται από το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του ΑΠΘ και υπογράφεται από τον Πρόεδρο του ΚΕΔΙΒΙΜ και τον Επιστημονικό Υπεύθυνο του Προγράμματος.
Στις/στους συμμετέχουσες/συμμετέχοντες που παρακολούθησαν αλλά δεν ολοκλήρωσαν το σύνολο του προγράμματος, μπορεί να παρέχεται Βεβαίωση Παρακολούθησης.
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενες/οι μπορούν να επικοινωνούν στα κάτωθι στοιχεία επικοινωνίας: arva@frl.auth.gr
Το κόστος του Προγράμματος ανέρχεται σε 350€ ανά επιμορφούμενη/ο.
Το ποσό αυτό θα κατατεθεί σε 3 τριμηνιαίες δόσεις (150, 100, 100) με την πρώτη δόση να κατατίθεται στην έναρξη του προγράμματος σε τραπεζικό λογαριασμό του Ε.Λ.Κ.Ε. ΑΠΘ, ο οποίος θα κοινοποιηθεί στους ενδιαφερόμενους.
Δικαιούνται έκπτωση οι ακόλουθες κατηγορίες επιμορφούμενων:
Τμήμα Διοικητικής Υποστήριξης ΚΕΔΙΒΙΜ ΑΠΘ
Τηλέφωνα: +30 2310 99 67 -82, -88, -83, -81
E-mail: kedivim@auth.gr
Ανάπτυξη: Κέντρο Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ΑΠΘ