Νευροαναπτυξιακές Διαταραχές (ΝΑΔ): Κλινικό Προφίλ, Θέματα Συννοσηρότητας, Εξελικτική Πορεία, Διάγνωση και Θεραπευτική Παρέμβαση στην Κλινική Πράξη

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

2025-10-04 - 2026-06-21 ( 115 ώρες )

ΜΕΘΟΔΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ:

Εξ αποστάσεως

ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΚΠΤΩΣΗΣ:

Βάσει εκπτωτικής πολιτικής

ECTS:
13
Δίδακτρα:
1100 €
Υπεύθυνος Προγράμματος:
Ελένη Ι. Μπόντη
Η υποβολή αιτήσεων ολοκληρώνεται στις
30-09-2025

Νευροαναπτυξιακές Διαταραχές (ΝΑΔ): Κλινικό Προφίλ, Θέματα Συννοσηρότητας, Εξελικτική Πορεία, Διάγνωση και Θεραπευτική Παρέμβαση στην Κλινική Πράξη

Η υποβολή αιτήσεων ολοκληρώνεται στις

30-09-2025

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

  • Σύντομη Περιγραφή

    Το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) σας καλωσορίζει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα  με τίτλο: «Νευροαναπτυξιακές Διαταραχές (ΝΑΔ): Κλινικό Προφίλ, Θέματα Συννοσηρότητας, Εξελικτική Πορεία, Διάγνωση και Θεραπευτική Παρέμβαση στην Κλινική Πράξη» (Neurodevelopmental Disorders (NDD): Clinical profile, comorbidity issues, developmental course, diagnosis and intervention within clinical practice), διάρκειας 115 διδακτικών ωρών, το οποίο θα διεξαχθεί κατά το διάστημα από 4 Οκτωβρίου 2025 έως 21 Ιουνίου 2026 (9 μήνες), και θα υλοποιηθεί μέσω σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, μέσω της πλατφόρμας ΖΟΟΜ).  Το πρόγραμμα παρέχει 13 ECTS.

    Το πρόγραμμα έχει ως βασικό στόχο την κατάρτιση και εξειδίκευση επιστημόνων ποικίλων ειδικοτήτων στις Νευροαναπτυξιακές Διαταραχές (ΝΑΔ) και συννοσηρές (ψυχιατρικές ή άλλες διαταραχές) μέσα από το πρίσμα της Κλινικής Πράξης με έμφαση ειδικότερα στη Διάγνωση, τη Διεπιστημονική Προσέγγιση και τη Θεραπευτική Αντιμετώπιση των ΝΑΔ με έμφαση στις Ειδικές Μαθησιακές Διαταραχές (ΕΜΔ) (και άλλων συννοσηρών διαταραχών) σε όλες τις ηλικιακές ομάδες. Το πρόγραμμα στοχεύει στο να εισάγει τους εκπαιδευόμενους στην πολυπαραγοντική φύση των ΝΑΔ και των Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΕΕΑ) που τις συνοδεύουν (με έμφαση στις Ειδικές Διαταραχές Μάθησης), καθώς και στις βασικές αρχές καθορισμού, διάγνωσης και αντιμετώπισής τους μέσα από την κλινική πράξη και τη διεπιστημονική προσέγγιση. Δεδομένων των προβλημάτων που αφορούν τόσο στην έγκαιρη και ορθή διάγνωση των νευροαναπτυξιακών, ψυχιατρικών και άλλων συννοσηρών διαταραχών όσο και στην κατάλληλη αντιμετώπισή τους στη χώρα μας (τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο), σε συνδυασμό με το ελλιπές νομοθετικό πλαίσιο, καθώς και λόγω του γεγονότος ότι στη διάγνωση και την αντιμετώπισή τους εμπλέκονται πολλές ειδικότητες και ποικίλοι επιστημονικοί κλάδοι, θεωρούμε εξαιρετικά σημαντική την ορθή κατάρτιση και εκπαίδευση όλων των ατόμων που είναι πιθανό να εμπλακούν στη διαδικασία διάγνωσης και παρέμβασης σε αυτά τα άτομα. Εκτός από την πολύπλευρη εκπαίδευση και κατάρτιση των συμμετεχόντων, το πρόγραμμα παρέχει ECTS, καθώς και επίσημο πιστοποιητικό επιμόρφωσης από το ΚΕΔΙΒΙΜ.

    Επιστημονική Υπεύθυνη του προγράμματος είναι η κα Ελένη Ι. Μπόντη, Ειδική Παιδαγωγός, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ιατρικής Α.Π.Θ., Α΄ Πανεπιστημιακή Ψυχιατρική Κλινική Α.Π.Θ., Γ.Ν.Θ. ‘Παπαγεωργίου’,e-mail: bonti@auth.gr. Το ερευνητικό και συγγραφικό έργο της κας Μπόντη εστιάζεται κυρίως στο γνωστικό αντικείμενο των Ειδικών Μαθησιακών Διαταραχών (ΕΜΔ), στις μεθόδους αξιολόγησης και αντιμετώπισης παιδιών με ειδικές δυσκολίες στην ανάγνωση (Δυσλεξία), τη γραφή, την ορθογραφία και τα μαθηματικά, αλλά και των άλλων Νευροαναπτυξιακών Διαταραχών (π.χ. Διαταραχές Επικοινωνίας, Νοητική Αδυναμία, Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος, Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής με ή χωρίς Υπερκινητικότητα, Ψυχοκινητικές Διαταραχές, πχ. Αναπτυξιακή Διαταραχή του Συντονισμού των Κινήσεων, κ.α.), σε θέματα διάγνωσης, διαφοροδιάγνωσης, έγκαιρης και έγκυρης διάγνωσης και αντιμετώπισης, στο συνεχές και την εξελικτική πορεία των ειδικών διαταραχών της μάθησης, στις δευτερογενείς συνέπειές τους σε κοινωνικό, ακαδημαϊκό, συμπεριφορικό και ψυχολογικό επίπεδο, αλλά και σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής του ατόμου, με έμφαση στην εφηβική ηλικία και την ενήλικη ζωή, σε θέματα επιθετικής/παραβατικής συμπεριφοράς ατόμων με ΝΑΔ, στη χαρισματικότητα, στα υψηλά επίπεδα συννοσηρότητας των ΝΑΔ μεταξύ τους αλλά και με άλλες διαταραχές, κ.α.

    Στο πρόγραμμα διδάσκουν: Καθηγητές (μέλη ΔΕΠ) του τμήματος Ιατρικής του ΑΠΘ, οι οποίοι ανήκουν στο προσωπικό της Α΄ Πανεπιστημιακής Ψυχιατρικής Κλινικής του ΑΠΘ, ΓΝΘ Παπαγεωργίου, της Γ πανεπιστημιακής Ψυχιατρικής Κλινικής του ΑΠΘ (ΓΝΘ ΑΧΕΠΑ), καθώς και εξειδικευμένο ακαδημαϊκό προσωπικό στον τομέα των Νευροαναπτυξιακών Διαταραχών και της Ειδικής Αγωγής και της Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας του ΑΠΘ και άλλων Πανεπιστημίων της Ελλάδας και της Κύπρου..

    Έναρξη προγράμματος: 4 Οκτωβρίου 2025

    Λήξη προγράμματος: 21 Ιουνίου 2026

    Διάρκεια: 115 διδακτικές ώρες

    Κόστος:   1100 ευρώ

    Παρέχεται εκπτωτική πολιτική: ΝΑΙ

    Παρέχεται πιστοποιητικό επιμόρφωσης/ ECTS: ΝΑΙ (13)

    Αιτήσεις γίνονται δεκτές από: 25/7/2025  έως  30/9/2025

    Διδακτικό προσωπικό

    • Ελένη Μπόντη: Ειδική Παιδαγωγός, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ιατρικής Α.Π.Θ., Α΄ Πανεπιστημιακή Ψυχιατρική Κλινική Α.Π.Θ., Γ.Ν.Θ. ‘Παπαγεωργίου’ https://www.med.auth.gr/users/bonti
    • Λουκάς Αθανασιάδης: Καθηγητής Ψυχιατρικής ΑΠΘ, Διευθυντής της Α΄ Α΄ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΚΛΙΝΙΚΗΣ ΤΟΥ Γ.Ν.Θ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ https://www.med.auth.gr/users/loukatha
    • Αναστασία Κώνστα: Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ιατρικής ΑΠΘ (Τομέας Εξειδίκευσης: Ψυχογηριατρική), Α’ Πανεπιστημιακή Ψυχιατρική κλινική ΑΠΘ, ΓΝ «Παπαγεωργίου» https://qa.auth.gr/el/cv/konstaa
    • Παρασκευή Τατσιοπούλου: Επίκουρη Καθηγήτρια Ψυχιατρικής Παιδιού και Εφήβου, Γ Ψυχιατρική πανεπιστημιακή Κλινική, ΓΝΘ ΑΧΕΠΑ. https://qa.auth.gr/el/project/72112
    • Αικατερίνη Γιαζκουλίδου: Κλινική Νευροψυχολόγος, Α’ Πανεπιστημιακή Ψυχιατρική κλινική ΑΠΘ, ΓΝΘ «Παπαγεωργίου» https://www.med.uth.gr/pmsneuro/wp-content/uploads/2022/06/CV-%CE%93%CE%B9%CE%B1%CE%B6%CE%BA%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%AF%CE%B4%CE%BF%CF%85-%CE%91%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF% 82-.pdf
    • Βασιλική Μαρία Ηλιάδου: Καθηγήτρια Ψυχοακουστικής ΑΠΘ, Α΄ Πανεπιστημιακή Ψυχιατρική Κλινική Α.Π.Θ., Γ.Ν.Θ. ‘Παπαγεωργίου’ https://qa.auth.gr/el/cv/viliad
    • Σοφία Βαβέτση: ΕΔΙΠ, Ειδική Παιδαγωγός, Α΄ Πανεπιστημιακή Ψυχιατρική Κλινική Α.Π.Θ., Γ.Ν.Θ. ‘Παπαγεωργίου’ https://qa.auth.gr/el/cv/svavetsi
    • Ειρήνη Ζέρβα: Ειδική Παιδαγωγός, Λογοθεραπεύτρια, Μεταδιδακτορική Ερευνήτρια, Α’ Ψυχιατρική Κλινική, Ιατρική Σχολή, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης https://www.unic.ac.cy/el/zerva-eirini/
    • Χριστιάνα Κούνδουρου: Λέκτορας Ειδικής Αγωγής, Συντονίστρια Εξ Αποστάσεως Μεταπτυχιακού Προγράμματος Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Σχολή Επιστημών της Υγείας, Πανεπιστήμιο Νεάπολις- Πάφος https://www.nup.ac.cy/gr/faculty/christiana-koundourou/
    • Ιωάννης Γλιάτας: Ψυχίατρος στην Α΄ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΤΟΥ Γ.Ν.Θ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ, Γ.Ν.Θ. ‘Παπαγεωργίου’ https://www.researchgate.net/profile/Ioannis-Gliatas
    • Αθανάσιος Ξαφένιας: Ψυχίατρος στην Α΄ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΤΟΥ Γ.Ν.Θ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ, Γ.Ν.Θ. ‘Παπαγεωργίου’ https://www.instadoctor.gr/doctor/65b22f8e40b1d/xafenias-athanasios
  • Στόχος του προγράμματος

    Στόχος του προγράμματος είναι να εισάγει τους εκπαιδευόμενους στην πολυπαραγοντική φύση των Νευροαναπτυξιακών Διαταραχών (ΝΑΔ) και των Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΕΕΑ) που τις συνοδεύουν (με έμφαση στις Ειδικές Διαταραχές Μάθησης), αλλά και σε άλλες συννοσηρές ψυχιατρικές, ψυχοσυναισθηματικές ή συμπεριφορικές διαταραχές, με έμφαση στις βασικές αρχές καθορισμού, διάγνωσης και αντιμετώπισής τους μέσα από την κλινική πράξη και τη διεπιστημονική προσέγγιση.

  • Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Ολοκληρώνοντας το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα, οι συμμετέχουσες/συμμετέχοντες θα μπορούν να εμπλακούν στη διαδικασία διάγνωσης και θεραπευτικής παρέμβασης σε παιδιά/εφήβους και ενήλικες με Νευροαναπτυξιακές διαταραχές (και με άλλες συννοσηρές διαταραχές ψυχικής υγείας). Θα αποκτήσουν ένα ευρύ φάσμα θεωρητικών γνώσεων και ανάλυσης για τις ΝΑΔ που θα τους επιτρέπει να κατανοούν το πεδίο εργασίας στις συγκεκριμένες διαταραχές και να εφαρμόζουν στοιχεία και διαδικασίες σε επαγγελματικό πεδίο. Επίσης θα έχουν την ικανότητα να  εφαρμόζουν ένα φάσμα τεχνικών και εξειδικευμένων πρακτικών για την αντιμετώπιση των ΝΑΔ και των συννοσηρών διαταραχών τους.

  • Σε ποιους απευθύνεται

    Το πρόγραμμα απευθύνεται σε απόφοιτους/ες Ιατρικής, Παιδαγωγικών τμημάτων, Ψυχολογίας, αλλά και σε όλους/ες  τους/τις αποφοίτους/ες Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης που επιθυμούν να εξειδικευτούν στην Διάγνωση και Θεραπευτική Παρέμβαση για άτομα με Νευροαναπτυξιακές Διαταραχές, καθώς και με άλλες συννοσηρές ψυχιατρικές, ψυχοσυναισθηματικές ή συμπεριφορικές διαταραχές.

  • Κριτήρια επιλογής

    Αίτηση συμμετοχής μπορούν να υποβάλουν:

    Απόφοιτοι/ες Ιατρικής, Παιδαγωγικών τμημάτων, Ψυχολογίας, αλλά και  όλοι/ες  οι αποφοίτοι/ες  Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης που επιθυμούν να εξειδικευτούν στην Διάγνωση και Θεραπευτική Παρέμβαση για άτομα με Νευροαναπτυξιακές και άλλες συννοσηρές Διαταραχές.

    Για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα απαιτούνται:

    • Πρόσβαση στο Διαδίκτυο
    • Κατοχή προσωπικού email
    • Βασικές γνώσεις χειρισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών
    • Βασικές γνώσεις της αγγλικής γλώσσας (για τη μελέτη της βιβλιογραφίας)

    Κατά τη διαδικασία επιλογής (η οποία θα περιλαμβάνει την κατάθεση βιογραφικού σημειώματος και συνέντευξη), θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας ως  την συμπλήρωση των προβλεπόμενων θέσεων.

     

  • Μέθοδος Υλοποίησης

    Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί με σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέσω της πλατφόρμας Ζoom. Τα μαθήματα θα πραγματοποιούνται κάθε εβδομάδα ημέρα Σάββατο κατά τις πρωινές ώρες (10:00-14:00).

  • Πρόγραμμα Σπουδών
  • Εκπαιδευτικό Υλικό / Παροχές

    Το πρόγραμμα παρέχει πλήρες ψηφιακό υλικό από τους/τις διδάσκοντες/σες το οποίο περιλαμβάνει: Δωρεάν παροχή του διδακτικού συγγράμματος (1000 σελίδων) με τίτλο: «Νευροαναπτυξιακές Διαταραχές: Κλινικό Προφίλ, Διάγνωση και Παρέμβαση», της Ε. Μπόντη (2025), ISBN: 978-960-12-2686-6, εκδ. University, Studio Press, σε έντυπη μορφή, σημειώσεις, τις διαφάνειες όλων των παρουσιάσεων, άρθρα, κεφάλαια σε βιβλία, κτλ., σε μορφή pdf σχετικά με τις ΝΑΔ και άλλες συννοσηρές διαταραχές, λίστες με σύγχρονες βιβλιογραφικές πηγές, links και sites με επιπρόσθετο υλικό, βίντεο, κ.α., τα οποία θα αναρτώνται στην πλατφόρμα e-learning. Στο τέλος του προγράμματος, οι συμμετέχοντες θα εκπονήσουν εργασία (με την επίβλεψη των διδασκόντων), η οποία μπορεί να τροποποιηθεί με στόχο τη δημοσίευση σε κάποιο επιστημονικό περιοδικό σε συνεργασία με τον επιβλέποντα και την ΕΥ. Το πρόγραμμα παρέχει στους συμμετέχοντες 13 ECTS.

  • Υποχρεώσεις και Δικαιώματα Εκπαιδευομένων

    Α. Υποχρεώσεις Εκπαιδευομένων: 

    1. Η συμμετοχή στα προγράμματα του ΚΕΔΙΒΙΜ ΑΠΘ συνεπάγεται την πλήρη αποδοχή του Οδηγού Σπουδών του προγράμματος και του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του ΚΕΔΙΒΙΜ ΑΠΘ.
    2. Η παρουσία των επιμορφούμενων στα εκπαιδευτικά προγράμματα είναι υποχρεωτική. Στα προγράμματα που υλοποιούνται με φυσική παρουσία, όπως και σε αυτά που υλοποιούνται με τη μέθοδο της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, η φοίτηση είναι γενικώς υποχρεωτική και το όριο απουσιών δεν μπορεί να υπερβαίνει το 10% των προβλεπόμενων ωρών εκπαίδευσης. Η παρακολούθηση της ασύγχρονης εκπαίδευσης υλοποιείται σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα μελέτης που έχει ορισθεί από κάθε πρόγραμμα.
    3.   Για την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος οι συμμετέχουσες/συμμετέχοντες θα πρέπει:
    • το ποσοστό των απουσιών να μην υπερβαίνει το 10% των προβλεπόμενων ωρών εκπαίδευσης,
    • να έχουν ολοκληρώσει με επιτυχία την προβλεπόμενη εξέταση,
    • να έχουν καταβάλει το σύνολο των διδάκτρων έως τις 10/06/2026.

    Β. Δικαιώματα Εκπαιδευομένων: 

    1. Οι εκπαιδευόμενες/οι ενημερώνονται από το Τμήμα Διοικητικής Υποστήριξης του ΚΕΔΙΒΙΜ για κάθε είδους πληροφορία που άπτεται της λειτουργίας του Κέντρου.
    2. Οι εκπαιδευόμενες/οι υποστηρίζονται ηλεκτρονικά μέσω της εκπαιδευτικής πλατφόρμας από τις/ τους εκπαιδεύτριες/τές, στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, για την επίλυση αποριών και την παροχή διευκρινίσεων σχετιζόμενων με τις θεματικές ενότητες του προγράμματος.
    3. Οι εκπαιδευόμενες/οι έχουν δικαίωμα να αιτηθούν τη διακοπή παρακολούθησης του προγράμματος και την επιστροφή διδάκτρων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 12.9 του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του ΚΕΔΙΒΙΜ ΑΠΘ.
    4. Οι εργασίες των εκπαιδευομένων προστατεύονται κατά τις διατάξεις περί πνευματικής ιδιοκτησίας.

     

  • Πιστοποιητικό

    Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος απονέμεται στις/στους συμμετέχουσες/συμμετέχοντες Πιστοποιητικό  Εξειδικευμένης Επιμόρφωσης, το οποίο εκδίδεται από το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του ΑΠΘ και υπογράφεται από τον Πρόεδρο του ΚΕΔΙΒΙΜ.

    Στις/στους συμμετέχουσες/συμμετέχοντες που παρακολούθησαν, αλλά δεν ολοκλήρωσαν το σύνολο του προγράμματος, υπάρχει η δυνατότητα παροχής Βεβαίωσης Παρακολούθησης.

  • Επικοινωνία

    Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενες/οι μπορούν να επικοινωνούν με την κα Πηνελόπη Στογιάννη, στα κάτωθι στοιχεία επικοινωνίας:

    Όνομα: Πηνελόπη Στογιάννη, Γραμματέας Α΄ Πανεπιστημιακής Ψυχιατρικής Κλινικής ΑΠΘ, ΓΝΘ Παπαγεωργίου

    Τηλέφωνο: 2313323911 & 6972635165

    Ώρες επικοινωνίας:

    email: pstogian@auth.gr

    Οι ενδιαφερόμενοι παρακαλούνται να στείλουν ένα e-mail στην  ΕΥ του προγράμματος

    Ελένη Μπόντη, στο οποίο να αναφέρουν την πρόθεση συμμετοχής τους στο πρόγραμμα.

    e-mail: bonti@auth.gr

  • Κανονισμός Σπουδών ΚΕΔΙΒΙΜ ΑΠΘ
    Δείτε τον κανονισμό σπουδών ΕΔΩ
  • Κανονισμός Διαχείρισης Παραπόνων
    Δείτε τον κανονισμό διαχείρισης παραπόνων ΕΔΩ

ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

/ ΕΚΠΤΩΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Το κόστος του προγράμματος ανέρχεται στα 1100ε και καταβάλλεται σε τέσσερις (4) δόσεις: 275ε πριν την έναρξη, 275ε έως 31/12/2025, 275ε έως 30/3/2026 και 275ε έως 10/06/2026, σε τραπεζικό λογαριασμό του ΕΛΚΕ ΑΠΘ ο οποίος θα ανακοινωθεί σύντομα.

 

Το κόστος του προγράμματος ανέρχεται στα 1100ε και καταβάλλεται σε τέσσερις (4) δόσεις: 275ε πριν την έναρξη, 275ε έως 31/12/2025, 275ε έως 30/3/2026 και 275ε έως 10/06/2026, σε τραπεζικό λογαριασμό του ΕΛΚΕ ΑΠΘ ο οποίος θα ανακοινωθεί σύντομα.

 

Μετάβαση στο περιεχόμενο