Σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες ιστού: Παιδαγωγικές και Διδακτικές εφαρμογές στην Εκπαίδευση και την Κατάρτιση

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

2024-10-24 - 2025-08-14 ( 501 ώρες )

ΜΕΘΟΔΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ:

Εξ αποστάσεως

ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΚΠΤΩΣΗΣ:

Βάσει εκπτωτικής πολιτικής

ECTS:
17
Δίδακτρα:
350 €
Υπεύθυνος Προγράμματος:
Παναγιώτης Αρβανίτης
Η υποβολή αιτήσεων ολοκληρώνεται στις
20-10-2024

Σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες ιστού: Παιδαγωγικές και Διδακτικές εφαρμογές στην Εκπαίδευση και την Κατάρτιση

Η υποβολή αιτήσεων ολοκληρώνεται στις

20-10-2024

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

  • Σύντομη Περιγραφή

    Το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) σας καλωσορίζει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα  με τίτλο με τίτλο Σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες ιστού: Παιδαγωγικές και Διδακτικές εφαρμογές στην Εκπαίδευση και την Κατάρτιση, διάρκειας 501 διδακτικών ορών, το οποίο θα διεξαχθεί μεταξύ 16/10-2024 ώς 7/8/2025 και θα υλοποιηθεί με ασύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμα E-learning και της πλατφόρμας Zoom. Το πρόγραμμα παρέχει 17 ECTS.

    Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Ψηφιακές Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση” έχει στόχο την ενίσχυση των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών στη χρήση και εφαρμογή ψηφιακών τεχνολογιών. Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και στελέχη εκπαίδευσης, παρέχοντας θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις για τις σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες, την εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα, την ψηφιακή αφήγηση, τα ρομπότ συνομιλίας, κ.ά. Ολοκληρώνοντας το πρόγραμμα, οι συμμετέχοντες/ουσες θα αποκτήσουν Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης και πρόσθετη μοριοδότηση για διοικητικές θέσεις εκπαίδευσης.

    Επιστημονικός Υπεύθυνος του προγράμματος είναι ο Παναγιώτης Αρβανίτης, Καθηγητής, Τμήματος Γαλλικής γλώσσας & Φιλολογίας, ΑΠΘ, Διευθυντής του Εργαστηρίου Ψηφιακών Τεχνολογιών στη Διδακτική της Ξένης Γλώσσας & την Επικοινωνία, ΑΠΘ. Ο κ. Αρβανίτης έχει γνωστικό αντικείμενο τις Ψηφιακές Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση και στη Διδασκαλία της Γλώσσας. Το πεδίο έρευνας του και οι δημοσιεύσεις του εστιάζουν στη χρήση των τεχνολογιών web 2.0 and web 3.0. Ειδικότερα ασχολείται με τις πολυμεσικές βάσεις δεδομένων, τα πολύγλωσσα ηλεκτρονικά λεξικά, τα ηλεκτρονικά σώματα κειμένων, τα πολυμεσικά διαδικτυακά περιβάλλοντα και τις εφαρμογές τους στη γλωσσική εκπαίδευση/κατάρτιση. Επίσης, ασχολείται με τη μάθηση μέσω φορητών συσκευών και ψηφιακών παιχνιδιών, τις εφαρμογές εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας, καθώς και την Τεχνητή Νοημοσύνη και τα ρομπότ συνομιλίας. Ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για τους τρόπους με τους οποίους διδάσκουσες/οντες μπορούν να αξιοποιήσουν τις τεχνολογίες Web 2.0, 3.0 έτσι ώστε να προωθήσουν τη συνεργατική μάθηση και την δόμηση γνώσης σε online αλλά και offline συνθήκες.

    Στο πρόγραμμα διδάσκουν επίσης Καθηγήτριες/ές, μέλη του διδακτικού προσωπικού του ΑΠΘ, μεταδιδάκτορες και διδάκτορες ερευνήτριες/ες στον χώρο των Ψηφιακών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση και άλλο εξειδικευμένο ακαδημαϊκό προσωπικό.

    Έναρξη προγράμματος: 24/10/2024

    Λήξη προγράμματος: 14/08/2025

    Διάρκεια: (διδακτικές ώρες): 501 ώρες

    Κόστος: 350 ευρώ

    Παρέχεται εκπτωτική πολιτική

    Παρέχεται πιστοποιητικό επιμόρφωσης/17 ECTS

    Αιτήσεις γίνονται δεκτές από 25/07/2024 έως 20/10/2024

    Διδακτικό προσωπικό

    Στο πρόγραμμα διδάσκουν Καθηγήτριες/ές, μέλη του Διδακτικού Προσωπικού του ΑΠΘ, μεταδιδάκτορες και διδάκτορες ερευνήτριες/ες στον χώρο των Ψηφιακών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση και άλλο εξειδικευμένο ακαδημαϊκό προσωπικό. Ειδικότερα:

     

     

     

  • Στόχος του προγράμματος

    Οι ψηφιακές τεχνολογίες έχουν αναδιαμορφώσει τις κοινωνικές αντιλήψεις και πρακτικές, συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής και διάδοσης γνώσης. Η ενσωμάτωσή τους στην Εκπαίδευση και την Κατάρτιση αφορά τόσο τη μάθηση όσο και την προσαρμογή στις νέες επαγγελματικές και κοινωνικές συνθήκες, που καθορίζονται από τις ραγδαίες τεχνολογικές αλλαγές. Η εμφάνιση και επικράτηση των υπηρεσιών Web 2.0 φέρνει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο τα άτομα, οι ομάδες και οι κοινωνίες αποκτούν και παράγουν γνώση. Το κύριο ζήτημα είναι πώς οι ψηφιακές τεχνολογίες μπορούν να αναδιαμορφώσουν τη σύγχρονη τάξη, τόσο στην Εκπαίδευση όσο και στην Κατάρτιση.

    Αυτή η διαδικασία απαιτεί τη συνεχή εκπαίδευση των εκπαιδευτικών στις δυνατότητες της σύγχρονης τεχνολογίας, στην κριτική προσέγγιση και στην αποτελεσματική ενσωμάτωση στη διδακτική πράξη. Ο στόχος είναι η ανάπτυξη των ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών, ώστε να κατανοούν τις ραγδαίες τεχνολογικές αλλαγές και να προσαρμόζονται αυτόνομα και συστηματικά σε αυτές.

    Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα έχει διπλό στόχο: πρώτον, να προσφέρει στους/ις συμμετέχοντες/ουσες τις βασικές θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις για τις διάφορες ψηφιακές τεχνολογίες, υπηρεσίες και πλατφόρμες του Διαδικτύου που μπορούν να υποστηρίξουν την αναμόρφωση της παιδαγωγικής και της διδασκαλίας με σύγχρονο και δυναμικό τρόπο, και δεύτερον, να τους υποστηρίξει στην ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων που θα επιτρέψουν τη χρήση αυτών των υπηρεσιών και τεχνολογιών ως δημιουργοί εκπαιδευτικού και διδακτικού υλικού. Στόχος είναι η αναμόρφωση της σύγχρονης τάξης, προάγοντας την αυτονομία, τη διάδραση και τη συνεργασία των μαθητών.

    Στόχος του προγράμματος είναι η ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των συμμετεχόντων στη χρήση και εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι συμμετέχοντες θα αποκτήσουν γνώσεις για τη δημιουργία και ανάπτυξη ψηφιακού περιεχομένου, την αξιοποίηση μεθόδων online συνεργασίας και επικοινωνίας, καθώς και τη χρήση ποικίλων εργαλείων για εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα,  ψηφιακή αφήγηση, παιχνιδοποίηση και τ ρομπότ συνομιλίας. Τέλος, θα εξοικειωθούν με την ανάπτυξη και διαχείριση ψηφιακών εκπαιδευτικών υλικών, ανταποκρινόμενοι έτσι στις απαιτήσεις της σύγχρονης εκπαιδευτικής πρακτικής.

    Το Πρόγραμμα Επιμόρφωσης είναι ιδιαίτερα χρήσιμο και αναγκαίο στην εποχή μας, καθώς οι ψηφιακές τεχνολογίες έχουν γίνει ένα αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στη χρήση και εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών είναι ζωτικής σημασίας για την αποτελεσματική εκπαίδευση των μαθητών, που ανήκουν στη γενιά των “ψηφιακών γηγενών”. Το πρόγραμμα επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις αυτής της γενιάς, προσφέροντας τους την απαραίτητη γνώση και εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες.

    Το Πρόγραμμα Επιμόρφωσης ανοίγει νέους ορίζοντες για μη εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να αποκτήσουν

     

  • Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Ολοκληρώνοντας το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα, οι συμμετέχουσες/συμμετέχοντες θα μπορούν να:

    • Να κατανοούν τη σημασία της ενσωμάτωσης των ψηφιακών τεχνολογιών στη σύγχρονη εκπαιδευτική διαδικασία.
    • Να κατανοούν τη σημασία της προσαρμογής των διδακτικών πρακτικών στις νέες ψηφιακές συνθήκες στον επαγγελματικό και κοινωνικό χώρο.
    • Να αξιοποιούν και να χειρίζονται επαρκώς τα διδαχθέντα ψηφιακά εργαλεία και τις διαδικτυακές πλατφόρμες στο πλαίσιο δράσεων εκπαίδευσης και κατάρτισης.
    • Να προσαρμόζουν τη παιδαγωγική και διδακτική μεθοδολογία σε σύγχρονα ψηφιακά μαθησιακά περιβάλλοντα.
    • Να αξιοποιούν τα σύγχρονα ψηφιακά συνεργατικά εργαλεία και τα σύνθετα ηλεκτρονικά περιβάλλοντα εκπαίδευσης.

     

  • Σε ποιους απευθύνεται

    Το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα απευθύνεται σε:

    • εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,
    • εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής αγωγής,
    • στελέχη εκπαίδευσης (συντονιστές εκπαιδευτικού έργου, διευθυντές),
    • αποφοίτους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης,
    • απόφοιτους ιδιωτικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων (τουλάχιστον τριετούς διάρκειας) ή άλλους ενδιαφερόμενους αποφοίτους Σχολών και Τμημάτων διαφορετικών επιστημονικών πεδίων που ενδιαφέρονται να επιμορφωθούν σε θέματα σύγχρονων ψηφιακών τεχνολογιών.
  • Κριτήρια επιλογής

    Αίτηση συμμετοχής μπορούν να υποβάλουν:

    • Εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, γενικής και ειδικής αγωγής, στελέχη εκπαίδευσης,
    • Eν ενεργεία εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων και βαθμίδων οι οποίοι ενδιαφέρονται να διεκδικήσουν θέσεις διοικητικών στελεχών της εκπαίδευσης (διευθυντές σχολικών μονάδων, συντονιστές εκπαιδευτικού έργου, διευθυντές Εκπαίδευσης, κ.ά.) ή εργάζονται ήδη σε αυτές τις θέσεις και ενδιαφέρονται για πρόσθετη μοριοδότηση.

    Για την επιλογή των υποψηφίων απαιτείται η κατάθεση της σχετικής φόρμας αίτησης, στην οποία επίσης θα αναγράφονται οι λόγοι επιλογής του συγκεκριμένου προγράμματος. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας μέχρι την συμπλήρωση του μέγιστου δυνατού αριθμού εγγραφών για αυτόν τον κύκλο του προγράμματος.

  • Μέθοδος Υλοποίησης

    Τα μαθήματα θα διεξάγονται εξ αποστάσεως με ασύγχρονη τηλεκπαίδευση. Οι εκπαιδευόμενες/οι θα έχουν πρόσβαση, μέσω της ειδικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Α.Π.Θ. σε αναρτημένο εκπαιδευτικό υλικό. Παράλληλα, καθ’ όλη την διάρκεια του Προγράμματος, προβλέπονται 3 συναντήσεις στην πλατφόρμα Zoom, για σύνοψη, συζήτηση και επίλυση αποριών.

     

  • Πρόγραμμα Σπουδών

    Το Πρόγραμμα Εκπαίδευσης διαρκεί συνολικά 40 εβδομάδες (10 μήνες/501 ώρες) . Αναλυτικότερα:

    • 3 εβδομάδες (12 ώρες) διδασκαλία εξ αποστάσεως (μέσω πλατφόρμας Zoom) σύγχρονη.
    • 37 εβδομάδες (222 ώρες) διδασκαλία εξ αποστάσεως και ασύγχρονη, στον χρόνο και ρυθμό κάθε συμμετέχουσας/οντα. Κάθε εβδομάδα ολοκληρώνεται με την συμπλήρωση ενός quiz αξιολόγησης.
    • 12 μικρο-δραστηριότητες/ασκήσεις/μελέτες περίπτωσης/ενασχόληση με εφαρμογές και λογισμικά σε αντίστοιχες εβδομάδες.
    • Το Πρόγραμμα ολοκληρώνεται με την υποβολή μιας σύντομης τελικής πρακτικής εργασίας (30 ώρες).

    Οι κύριες διδακτικές/θεματικές ενότητες του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι:

    Γενική εισαγωγή – Παρουσίαση προγράμματος.

    Ψηφιακότητα και Εκπαίδευση.

    Ψηφιακοί γραμματισμοί στην Εκπαίδευση.

    Σχέδια μαθημάτων αξιοποίησης ψηφιακών γραμματισμών

    Web 2.0 και ψηφιακή παρουσία. Διαδίκτυο, μηχανές και τεχνικές.

    Ψηφιακά εργαλεία συνεργασίας και επικοινωνίας.

    Ιστολόγια.

    Podcasts – Videocasts.

    Wikis.

    Ψηφιακοί πόροι – Αποθετήρια και Συσσωρευτές.

    MOOCS.

    Εργαλεία Quiz & Διαδικτυακές υπηρεσίες.

    Εικονικές τάξεις και πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης.

    Τεχνολογίες επεξεργασίας  κειμένου.

    Σώματα κειμένων και ψηφιακότητα.

    Φορητή μάθηση.

    Εικονική πραγματικότητα.

    Επαυξημένη πραγματικότητα.

    Ψηφιακή αφήγηση.

    Ψηφιακά παιχνίδια.

    Παχνιδοποίηση.

    Θέματα Ψηφιακών Ανθρωπιστικών Σπουδών.

    Θέματα Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαίδευση.

    Θέματα παιδαγωγικής αλληλεπίδρασης.

    Θέματα διαχείρισης σχολικής τάξης.

    Θέματα αξιολόγησης στην εκπαιδευτική διαδικασία.

  • Εκπαιδευτικό Υλικό / Παροχές

    Στις συμμετέχουσες/στους συμμετέχοντες παρέχονται:

    • παρουσιάσεις PowerPoint,
    • ηχητικές δημοσιεύσεις (Podcasts),
    • άρθρα σε μορφότυπο pdf,
    • εκπαιδευτικές ιστοσελίδες και λογισμικά.

     

     

  • Υποχρεώσεις και Δικαιώματα Εκπαιδευομένων

    Α. Υποχρεώσεις Εκπαιδευομένων: 

    1. Η συμμετοχή στα προγράμματα του ΚΕΔΙΒΙΜ ΑΠΘ συνεπάγεται την πλήρη αποδοχή του Οδηγού Σπουδών του προγράμματος και του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του ΚΕΔΙΒΙΜ ΑΠΘ.
    2. Η παρουσία των επιμορφούμενων στα εκπαιδευτικά προγράμματα είναι υποχρεωτική. Στα προγράμματα που υλοποιούνται με φυσική παρουσία, όπως και σε αυτά που υλοποιούνται με τη μέθοδο της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, η φοίτηση είναι γενικώς υποχρεωτική και το όριο απουσιών δεν μπορεί να υπερβαίνει το 10% των προβλεπόμενων ωρών εκπαίδευσης. Η παρακολούθηση της ασύγχρονης εκπαίδευσης υλοποιείται σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα μελέτης που έχει ορισθεί από κάθε πρόγραμμα.
    3.   Για την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος οι συμμετέχουσες/συμμετέχοντες θα πρέπει:
      • να έχουν παρακολουθήσει το σύνολο των διδακτικών ενοτήτων. Οι απουσίες δεν μπορούν να υπερβαίνουν το 10 % των προβλεπόμενων ωρών εκπαίδευσης. Η παρακολούθηση πιστοποιείται με την συμμετοχή στα quiz αξιολόγησης.
      • να έχουν ολοκληρώσει:-
      • 37 εβδομαδιαία quiz κατανεμημένα σε αντίστοιχες 37 διδακτικές ενότητες   (Υποχρεωτική ολοκλήρωση των 33 quiz).
      • 200 ώρες δραστηριοτήτων (ενασχόληση με εφαρμογές και λογισμικά) κατανεμημένες σε 12 διδακτικές ενότητες (Υποχρεωτική ολοκλήρωση των 180 ωρών).
      • Τελική εργασία/project (30 ώρες).
      • να έχουν καταβάλει το σύνολο των διδάκτρων μέχρι 15/07/2025.

    Β. Δικαιώματα Εκπαιδευομένων: 

    1. Οι εκπαιδευόμενες/οι ενημερώνονται από το Τμήμα Διοικητικής Υποστήριξης του ΚΕΔΙΒΙΜ για κάθε είδους πληροφορία που άπτεται της λειτουργίας του Κέντρου.
    2. Οι εκπαιδευόμενες/οι υποστηρίζονται ηλεκτρονικά μέσω της εκπαιδευτικής πλατφόρμας από τις/ τους εκπαιδεύτριες/τές, στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, για την επίλυση αποριών και την παροχή διευκρινίσεων σχετιζόμενων με τις θεματικές ενότητες του προγράμματος.
    3. Οι εκπαιδευόμενες/οι έχουν δικαίωμα να αιτηθούν τη διακοπή παρακολούθησης του προγράμματος και την επιστροφή διδάκτρων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 12.9 του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του ΚΕΔΙΒΙΜ ΑΠΘ.
    4. Οι εργασίες των εκπαιδευομένων προστατεύονται κατά τις διατάξεις περί πνευματικής ιδιοκτησίας.
  • Πιστοποιητικό

    Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος απονέμεται στις/στους συμμετέχουσες/συμμετέχοντες Πιστοποιητικό  Γενικής   Επιμόρφωσης, το οποίο εκδίδεται από το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του ΑΠΘ και υπογράφεται από τον Πρόεδρο του ΚΕΔΙΒΙΜ. Στις/στους συμμετέχουσες/συμμετέχοντες που παρακολούθησαν, αλλά δεν ολοκλήρωσαν το σύνολο του προγράμματος, υπάρχει η δυνατότητα παροχής Βεβαίωσης Παρακολούθησης.

  • Επικοινωνία

    Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενες/οι μπορούν να επικοινωνούν στα κάτωθι στοιχεία επικοινωνίας:

    Όνομα: Π. Αρβανίτης

    Τηλέφωνο: 2310997510

    Ώρες επικοινωνίας: 10.00:13.00

    email: kedivim.digital.technologies@gmail.com

  • Κανονισμός Σπουδών ΚΕΔΙΒΙΜ ΑΠΘ
    Δείτε τον κανονισμό σπουδών ΕΔΩ
  • Κανονισμός Διαχείρισης Παραπόνων
    Δείτε τον κανονισμό διαχείρισης παραπόνων ΕΔΩ

ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

/ ΕΚΠΤΩΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Το κόστος του Προγράμματος ανέρχεται σε 350 ευρώ ανά επιμορφούμενη/ο.

 

Το ποσό αυτό θα κατατεθεί σε 3 τριμηνιαίες δόσεις (150, 100, 100) με την πρώτη δόση να κατατίθεται στην έναρξη του προγράμματος σε τραπεζικό λογαριασμό του Ε.Λ.Κ.Ε. ΑΠΘ, ο οποίος θα κοινοποιηθεί στους ενδιαφερόμενους.

 

Μετάβαση στο περιεχόμενο