2024-10-24 - 2025-08-14 ( 501 ώρες )
Εξ αποστάσεως
Βάσει εκπτωτικής πολιτικής
Η υποβολή αιτήσεων ολοκληρώνεται στις
Το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) σας καλωσορίζει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο με τίτλο Σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες ιστού: Παιδαγωγικές και Διδακτικές εφαρμογές στην Εκπαίδευση και την Κατάρτιση, διάρκειας 501 διδακτικών ορών, το οποίο θα διεξαχθεί μεταξύ 16/10-2024 ώς 7/8/2025 και θα υλοποιηθεί με ασύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμα E-learning και της πλατφόρμας Zoom. Το πρόγραμμα παρέχει 17 ECTS.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Ψηφιακές Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση” έχει στόχο την ενίσχυση των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών στη χρήση και εφαρμογή ψηφιακών τεχνολογιών. Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και στελέχη εκπαίδευσης, παρέχοντας θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις για τις σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες, την εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα, την ψηφιακή αφήγηση, τα ρομπότ συνομιλίας, κ.ά. Ολοκληρώνοντας το πρόγραμμα, οι συμμετέχοντες/ουσες θα αποκτήσουν Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης και πρόσθετη μοριοδότηση για διοικητικές θέσεις εκπαίδευσης.
Επιστημονικός Υπεύθυνος του προγράμματος είναι ο Παναγιώτης Αρβανίτης, Καθηγητής, Τμήματος Γαλλικής γλώσσας & Φιλολογίας, ΑΠΘ, Διευθυντής του Εργαστηρίου Ψηφιακών Τεχνολογιών στη Διδακτική της Ξένης Γλώσσας & την Επικοινωνία, ΑΠΘ. Ο κ. Αρβανίτης έχει γνωστικό αντικείμενο τις Ψηφιακές Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση και στη Διδασκαλία της Γλώσσας. Το πεδίο έρευνας του και οι δημοσιεύσεις του εστιάζουν στη χρήση των τεχνολογιών web 2.0 and web 3.0. Ειδικότερα ασχολείται με τις πολυμεσικές βάσεις δεδομένων, τα πολύγλωσσα ηλεκτρονικά λεξικά, τα ηλεκτρονικά σώματα κειμένων, τα πολυμεσικά διαδικτυακά περιβάλλοντα και τις εφαρμογές τους στη γλωσσική εκπαίδευση/κατάρτιση. Επίσης, ασχολείται με τη μάθηση μέσω φορητών συσκευών και ψηφιακών παιχνιδιών, τις εφαρμογές εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας, καθώς και την Τεχνητή Νοημοσύνη και τα ρομπότ συνομιλίας. Ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για τους τρόπους με τους οποίους διδάσκουσες/οντες μπορούν να αξιοποιήσουν τις τεχνολογίες Web 2.0, 3.0 έτσι ώστε να προωθήσουν τη συνεργατική μάθηση και την δόμηση γνώσης σε online αλλά και offline συνθήκες.
Στο πρόγραμμα διδάσκουν επίσης Καθηγήτριες/ές, μέλη του διδακτικού προσωπικού του ΑΠΘ, μεταδιδάκτορες και διδάκτορες ερευνήτριες/ες στον χώρο των Ψηφιακών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση και άλλο εξειδικευμένο ακαδημαϊκό προσωπικό.
Έναρξη προγράμματος: 24/10/2024
Λήξη προγράμματος: 14/08/2025
Διάρκεια: (διδακτικές ώρες): 501 ώρες
Κόστος: 350 ευρώ
Παρέχεται εκπτωτική πολιτική
Παρέχεται πιστοποιητικό επιμόρφωσης/17 ECTS
Αιτήσεις γίνονται δεκτές από 25/07/2024 έως 20/10/2024
Διδακτικό προσωπικό
Στο πρόγραμμα διδάσκουν Καθηγήτριες/ές, μέλη του Διδακτικού Προσωπικού του ΑΠΘ, μεταδιδάκτορες και διδάκτορες ερευνήτριες/ες στον χώρο των Ψηφιακών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση και άλλο εξειδικευμένο ακαδημαϊκό προσωπικό. Ειδικότερα:
Οι ψηφιακές τεχνολογίες έχουν αναδιαμορφώσει τις κοινωνικές αντιλήψεις και πρακτικές, συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής και διάδοσης γνώσης. Η ενσωμάτωσή τους στην Εκπαίδευση και την Κατάρτιση αφορά τόσο τη μάθηση όσο και την προσαρμογή στις νέες επαγγελματικές και κοινωνικές συνθήκες, που καθορίζονται από τις ραγδαίες τεχνολογικές αλλαγές. Η εμφάνιση και επικράτηση των υπηρεσιών Web 2.0 φέρνει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο τα άτομα, οι ομάδες και οι κοινωνίες αποκτούν και παράγουν γνώση. Το κύριο ζήτημα είναι πώς οι ψηφιακές τεχνολογίες μπορούν να αναδιαμορφώσουν τη σύγχρονη τάξη, τόσο στην Εκπαίδευση όσο και στην Κατάρτιση.
Αυτή η διαδικασία απαιτεί τη συνεχή εκπαίδευση των εκπαιδευτικών στις δυνατότητες της σύγχρονης τεχνολογίας, στην κριτική προσέγγιση και στην αποτελεσματική ενσωμάτωση στη διδακτική πράξη. Ο στόχος είναι η ανάπτυξη των ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών, ώστε να κατανοούν τις ραγδαίες τεχνολογικές αλλαγές και να προσαρμόζονται αυτόνομα και συστηματικά σε αυτές.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα έχει διπλό στόχο: πρώτον, να προσφέρει στους/ις συμμετέχοντες/ουσες τις βασικές θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις για τις διάφορες ψηφιακές τεχνολογίες, υπηρεσίες και πλατφόρμες του Διαδικτύου που μπορούν να υποστηρίξουν την αναμόρφωση της παιδαγωγικής και της διδασκαλίας με σύγχρονο και δυναμικό τρόπο, και δεύτερον, να τους υποστηρίξει στην ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων που θα επιτρέψουν τη χρήση αυτών των υπηρεσιών και τεχνολογιών ως δημιουργοί εκπαιδευτικού και διδακτικού υλικού. Στόχος είναι η αναμόρφωση της σύγχρονης τάξης, προάγοντας την αυτονομία, τη διάδραση και τη συνεργασία των μαθητών.
Στόχος του προγράμματος είναι η ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των συμμετεχόντων στη χρήση και εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι συμμετέχοντες θα αποκτήσουν γνώσεις για τη δημιουργία και ανάπτυξη ψηφιακού περιεχομένου, την αξιοποίηση μεθόδων online συνεργασίας και επικοινωνίας, καθώς και τη χρήση ποικίλων εργαλείων για εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα, ψηφιακή αφήγηση, παιχνιδοποίηση και τ ρομπότ συνομιλίας. Τέλος, θα εξοικειωθούν με την ανάπτυξη και διαχείριση ψηφιακών εκπαιδευτικών υλικών, ανταποκρινόμενοι έτσι στις απαιτήσεις της σύγχρονης εκπαιδευτικής πρακτικής.
Το Πρόγραμμα Επιμόρφωσης είναι ιδιαίτερα χρήσιμο και αναγκαίο στην εποχή μας, καθώς οι ψηφιακές τεχνολογίες έχουν γίνει ένα αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στη χρήση και εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών είναι ζωτικής σημασίας για την αποτελεσματική εκπαίδευση των μαθητών, που ανήκουν στη γενιά των “ψηφιακών γηγενών”. Το πρόγραμμα επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις αυτής της γενιάς, προσφέροντας τους την απαραίτητη γνώση και εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες.
Το Πρόγραμμα Επιμόρφωσης ανοίγει νέους ορίζοντες για μη εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να αποκτήσουν
Ολοκληρώνοντας το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα, οι συμμετέχουσες/συμμετέχοντες θα μπορούν να:
Το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα απευθύνεται σε:
Αίτηση συμμετοχής μπορούν να υποβάλουν:
Για την επιλογή των υποψηφίων απαιτείται η κατάθεση της σχετικής φόρμας αίτησης, στην οποία επίσης θα αναγράφονται οι λόγοι επιλογής του συγκεκριμένου προγράμματος. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας μέχρι την συμπλήρωση του μέγιστου δυνατού αριθμού εγγραφών για αυτόν τον κύκλο του προγράμματος.
Τα μαθήματα θα διεξάγονται εξ αποστάσεως με ασύγχρονη τηλεκπαίδευση. Οι εκπαιδευόμενες/οι θα έχουν πρόσβαση, μέσω της ειδικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Α.Π.Θ. σε αναρτημένο εκπαιδευτικό υλικό. Παράλληλα, καθ’ όλη την διάρκεια του Προγράμματος, προβλέπονται 3 συναντήσεις στην πλατφόρμα Zoom, για σύνοψη, συζήτηση και επίλυση αποριών.
Το Πρόγραμμα Εκπαίδευσης διαρκεί συνολικά 40 εβδομάδες (10 μήνες/501 ώρες) . Αναλυτικότερα:
Οι κύριες διδακτικές/θεματικές ενότητες του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι:
Γενική εισαγωγή – Παρουσίαση προγράμματος.
Ψηφιακότητα και Εκπαίδευση.
Ψηφιακοί γραμματισμοί στην Εκπαίδευση.
Σχέδια μαθημάτων αξιοποίησης ψηφιακών γραμματισμών
Web 2.0 και ψηφιακή παρουσία. Διαδίκτυο, μηχανές και τεχνικές.
Ψηφιακά εργαλεία συνεργασίας και επικοινωνίας.
Ιστολόγια.
Podcasts – Videocasts.
Wikis.
Ψηφιακοί πόροι – Αποθετήρια και Συσσωρευτές.
MOOCS.
Εργαλεία Quiz & Διαδικτυακές υπηρεσίες.
Εικονικές τάξεις και πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης.
Τεχνολογίες επεξεργασίας κειμένου.
Σώματα κειμένων και ψηφιακότητα.
Φορητή μάθηση.
Εικονική πραγματικότητα.
Επαυξημένη πραγματικότητα.
Ψηφιακή αφήγηση.
Ψηφιακά παιχνίδια.
Παχνιδοποίηση.
Θέματα Ψηφιακών Ανθρωπιστικών Σπουδών.
Θέματα Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαίδευση.
Θέματα παιδαγωγικής αλληλεπίδρασης.
Θέματα διαχείρισης σχολικής τάξης.
Θέματα αξιολόγησης στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Στις συμμετέχουσες/στους συμμετέχοντες παρέχονται:
Α. Υποχρεώσεις Εκπαιδευομένων:
Β. Δικαιώματα Εκπαιδευομένων:
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος απονέμεται στις/στους συμμετέχουσες/συμμετέχοντες Πιστοποιητικό Γενικής Επιμόρφωσης, το οποίο εκδίδεται από το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του ΑΠΘ και υπογράφεται από τον Πρόεδρο του ΚΕΔΙΒΙΜ. Στις/στους συμμετέχουσες/συμμετέχοντες που παρακολούθησαν, αλλά δεν ολοκλήρωσαν το σύνολο του προγράμματος, υπάρχει η δυνατότητα παροχής Βεβαίωσης Παρακολούθησης.
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενες/οι μπορούν να επικοινωνούν στα κάτωθι στοιχεία επικοινωνίας:
Όνομα: Π. Αρβανίτης
Τηλέφωνο: 2310997510
Ώρες επικοινωνίας: 10.00:13.00
Το κόστος του Προγράμματος ανέρχεται σε 350 ευρώ ανά επιμορφούμενη/ο.
Το ποσό αυτό θα κατατεθεί σε 3 τριμηνιαίες δόσεις (150, 100, 100) με την πρώτη δόση να κατατίθεται στην έναρξη του προγράμματος σε τραπεζικό λογαριασμό του Ε.Λ.Κ.Ε. ΑΠΘ, ο οποίος θα κοινοποιηθεί στους ενδιαφερόμενους.
Τμήμα Διοικητικής Υποστήριξης ΚΕΔΙΒΙΜ ΑΠΘ
Τηλέφωνα: +30 2310 99 67 -82, -88, -83, -81
E-mail: kedivim@auth.gr
Ανάπτυξη: Κέντρο Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ΑΠΘ