2025-09-21 - 2026-06-30 ( 81 ώρες )
Μικτή μέθοδος διδασκαλίας
Η υποβολή αιτήσεων ολοκληρώνεται στις
Το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) σας καλωσορίζει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο Σύγκρουση και Συνύπαρξη: Εκπαίδευση στη Συγχώρηση, διάρκειας 81 ωρών, το οποίο θα διεξαχθεί το σχολικό έτος 2025-2026 και θα υλοποιηθεί με σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και σε κάποιες πόλεις, διά ζώσης διδασκαλία. Το πρόγραμμα παρέχει 3 ECTS.
Η βία στη σχολική κοινότητα θεωρείται μείζον πρόβλημα στα σχολεία, παγκοσμίως. To πρόγραμμα «Σύγκρουση και Συνύπαρξη: Εκπαίδευση στη Συν-χώρηση» αποτελεί μια εναλλακτική και πρωτοποριακή προσέγγιση στην διαχείριση του θυμού, στην αντιμετώπιση της επιθετικής συμπεριφοράς των μαθητών, της απόρριψης από την ομάδα, του άγχους, της κατάθλιψης, του σχολικού εκφοβισμού, της “θυματοποίησης” και της μοναξιάς που πολλοί μαθητές βιώνουν τόσο μέσα στο σχολικό περιβάλλον, αλλά και εκτός. Διεθνείς έρευνες των τελευταίων ετών, καταδεικνύουν ότι η “Πρακτική της Συγχώρησης” στα σχολεία, προωθεί τη συναισθηματική υγεία των μαθητών και βελτιώνει την ακαδημαϊκή τους πρόοδο. Εκπαιδευτικοί που εφάρμοσαν το πρόγραμμα παρατήρησαν ότι οι μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα μείωσαν το θυμό που ένιωθαν, τόνωσαν την αυτοεκτίμησή τους, αύξησαν τη συνεργασία μεταξύ τους, βελτιώθηκαν στα μαθήματά τους. Οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί πιστεύουν πως έγιναν καλύτεροι δάσκαλοι και καθηγητές και πως οι τάξεις τους λειτούργησαν καλύτερα ως αποτέλεσμα της εκπαίδευσης στη συγχώρηση.
Το πρόγραμμα παρέχει βεβαίωση παρακολούθησης και 3 μονάδες ECTS.
Επιστημονικός Υπεύθυνος του προγράμματος είναι ο επίκουρος καθηγητής της Θεολογικής σχολής ΑΠΘ, κ. Πέτρος Παναγιωτόπουλος.
Στο πρόγραμμα διδάσκουν η κ. Πέλη Γαλίτη, υπεύθυνη του προγράμματος «Αγωγή στη συγχώρηση» στην Ελλάδα και εκπαιδευτικοί, που εξειδικεύονται στο αντίστοιχο πρόγραμμα.
Έναρξη προγράμματος: 09/2025
Λήξη προγράμματος: 06/2026
Διάρκεια: 81 ώρες
Κόστος: 70 ευρώ
Παρέχεται εκπτωτική πολιτική ΝΑΙ
Παρέχεται πιστοποιητικό επιμόρφωσης/ ECTS: ΝΑΙ, 3 μονάδες
Αιτήσεις γίνονται δεκτές από 9/9/2025 έως 20/9/2025
Διδακτικό προσωπικό
Ζωή Γάλλου
Κυριακούλα Παλαντζίδου
Ανδρέας Λαγογιάννης
Γεώργιος Σπυρόπουλος
Ειρήνη Ζώη
Ηρώ Ψηφίδου
Ο βασικός στόχος του προγράμματος «Σύγκρουση και Συνύπαρξη: Εκπαίδευση στη Συγχώρηση» είναι η ενίσχυση των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων των μαθητών, μέσω της καλλιέργειας υγιών και συνεργατικών σχέσεων με συνομηλίκους, εκπαιδευτικούς και γονείς. Το πρόγραμμα εστιάζει στην ανάπτυξη στάσεων αποδοχής και σεβασμού προς την έμφυτη αξία κάθε ανθρώπου, ανεξαρτήτως διαφορών.
Επιπλέον, παρέχει στους μαθητές τα γνωστικά και ψυχοκοινωνικά εργαλεία για να διαχειρίζονται αποτελεσματικά εμπειρίες αδικίας και απόρριψης. Η εστίαση στη μείωση του τοξικού θυμού και στην ενίσχυση της ικανότητας για συγχώρηση συνιστά κεντρικό άξονα του προγράμματος, ανοίγοντας δρόμους για την καλλιέργεια κουλτούρας συμφιλίωσης και ειρηνικής συνύπαρξης σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο.
Μέσα από στοχευμένες δραστηριότητες, οι μαθητές καλούνται να ανακαλύψουν τον καλύτερο εαυτό τους και να αξιοποιήσουν τα δυνατά τους σημεία. Το πρόγραμμα επιδιώκει επίσης την ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ των μαθητών εντός και εκτός σχολείου, ενώ παρέχει στους εκπαιδευτικούς εξειδικευμένη υποστήριξη για τη διαχείριση συγκρουσιακών καταστάσεων στο σχολικό περιβάλλον.
Ολοκληρώνοντας το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα, οι συμμετέχουσες/συμμετέχοντες θα μπορούν να Οι επιμορφούμενοι στο τέλος του προγράμματος θα μπορούν:
Να γνωρίζουν τις θεωρητικές βάσεις της συγχώρησης ως παιδαγωγικής και ψυχοκοινωνικής παρέμβασης. Να κατανοούν τις ψυχολογικές και κοινωνικές διαστάσεις της αδικίας, του θυμού και της απόρριψης. Να γνωρίζουν για τις διαφορετικές στρατηγικές διαχείρισης συγκρούσεων, με έμφαση στον μη-βίαιο διάλογο και στην ενσυναίσθηση. |
Να έχουν επίγνωση των σταδίων της διαδικασίας της συγχώρησης, τη σύνδεσή της με την ψυχική ανθεκτικότητα και του τρόπου που επηρεάζει την προσωπική και κοινωνική τους υγεία
Να σχεδιάζουν και να εφαρμόζουν εκπαιδευτικά σενάρια ή δραστηριότητες διαχείρισης συγκρούσεων στην τάξη,
Να χρησιμοποιούν τεχνικές ενεργητικής ακρόασης, ενσυναίσθησης κατά την αλληλεπίδρασή τους με μαθητές, γονείς και συναδέλφους,
Να στηρίζουν με κατάλληλους παιδαγωγικούς τρόπους μαθητές που έχουν βιώσει συναισθηματική απόρριψη ή εμπειρίες αδικίας,
Να ενσωματώνουν τη θεματολογία της συγχώρησης σε διαθεματικά σχέδια μαθήματος και δράσεις αγωγής υγείας,
Να ενισχύουν την ομαδικότητα και την αποδοχή της διαφορετικότητας μέσα στην τάξη και στο σχολείο.
Να διαμορφώνουν στάσεις αποδοχής, συμφιλίωσης και σεβασμού προς όλους τους μαθητές ανεξαρτήτως διαφορών,
Να ενισχύουν τη δική τους παιδαγωγική ανθεκτικότητα μέσα από τη στάση της συγχωρητικότητας,
Να λειτουργούν ως θετικά πρότυπα συνεργασίας, διαλόγου και ειρηνικής συνύπαρξης στο σχολικό περιβάλλον,
Να αναστοχάζονται πάνω στις παιδαγωγικές πρακτικές και επιλογές τους με σκοπό τη συνεχή επαγγελματική και ηθική τους ανάπτυξη,
Να ενεργούν ως φορείς αλλαγής εντός και εκτός της σχολικής μονάδας, συμβάλλοντας στην καλλιέργεια κουλτούρας συμφιλίωσης και συνεργασίας.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης , ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, νοσηλευτές που έχουν πτυχίο Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Αίτηση συμμετοχής μπορούν να υποβάλουν: εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων, ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί.
Προαπαιτούμενα για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα.
Για την επιλογή των υποψηφίων, θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Το πρόγραμμα πραγματοποιείται διά ζώσης στα μεγάλα αστικά κέντρο και τα υπόλοιπα παρακολουθούν εξ αποστάσεως τα μαθήματα .
Διδακτική Ενότητα 1: Γνωριμία των εκπαιδευτικών- βιωματικές ασκήσεις- Εισαγωγή στην έννοια της Συγχώρεσης (7 διδακτικές ώρες)
Διδακτική Ενότητα 2: Διαχείριση του τραύματος, του θυμού και των κρίσεων (5 διδακτικές ώρες)
Διδακτική Ενότητα 3: Πρακτική εφαρμογή στην τάξη της Αγωγής στη συγχώρεση (Εμπειρίες εκπαιδευτικών) (5 διδακτικές ώρες)
Διδακτική Ενότητα 4: Θεατροπαιδαγωγικό μάθημα (5 διδακτικές ώρες)
Διδακτική Ενότητα 5: Ηθικά Διλήμματα (3 διδακτικές ώρες)
Διδακτική Ενότητα 6: Γονείς και αγωγή στη συγχώρεση (3 διδακτικές ώρες)
Διδακτική Ενότητα 7: Καλές πρακτικές στην εκπαίδευση (3 διδακτικές ώρες)
Διδακτική Ενότητα 8. Ειδικό αφιέρωμα ανά ειδικότητα (πρωτοβάθμια εκπαίδευσης, θεολογικά μαθήματα, φιλολογικά μαθήματα, θετικές επιστήμες, διάφορες ειδικότητες) (5 διδακτικές ώρες)
Διδακτική Ενότητα 9: Παιδί και τραύμα (3 διδακτικές ώρες)
Διδακτική Ενότητα 10: Ιστορίες εκπαιδευτικών από την τάξη- Αναστοχασμός- Ολοκλήρωση του προγράμματος (5 διδακτικές ώρες)
Οι εκπαιδευόμενοι θα εξεταστούν με γραπτή εξέταση, εφ΄όλης της ύλης, μέσω ερωτηματολογίου google form, στο τέλος της σχολικής χρονιάς.
Ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό
Α. Υποχρεώσεις Εκπαιδευομένων:
Β. Δικαιώματα Εκπαιδευομένων:
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος απονέμεται στις/στους συμμετέχουσες/συμμετέχοντες Πιστοποιητικό Εξειδικευμένης Επιμόρφωσης, το οποίο εκδίδεται από το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του ΑΠΘ και υπογράφεται από τον Πρόεδρο του ΚΕΔΙΒΙΜ.
Στις/στους συμμετέχουσες/συμμετέχοντες που παρακολούθησαν, αλλά δεν ολοκλήρωσαν το σύνολο του προγράμματος, υπάρχει η δυνατότητα παροχής Βεβαίωσης Παρακολούθησης.
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενες/οι μπορούν να επικοινωνούν στα κάτωθι στοιχεία επικοινωνίας:
Όνομα: Δήμητρα Γαλιατσάτου
Τηλέφωνο:
Ώρες επικοινωνίας: Καθημερινά στο email
email: forgivenesseducationgreece@gmail.com
70 ευρώ ετησίως, εφάπαξ, μέχρι τις 30 Οκτωβρίου 2025