2026-01-12 - 2026-09-12 ( 414 ώρες )
Μικτή μέθοδος διδασκαλίας
Η υποβολή αιτήσεων ολοκληρώνεται στις
Το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) σας καλωσορίζει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Μηχανική Μάθηση: εφαρμογή μέσα στην τάξη, μέσω δράσεων αειφορίας και πολιτισμού», διάρκειας 414 διδακτικών ωρών, το οποίο θα διεξαχθεί ασύγχρονα και εξ αποστάσεως και θα υλοποιηθεί με τη μέθοδο elearning, εκτός δύο σύγχρονων
Επιστημονική/ός Υπεύθυνη/ος του προγράμματος είναι ο κ. Αναστάσιος Μαχαηλίδης
Στο πρόγραμμα, επίσης, διδάσκουν οι: Χαρίκλεια Θεοδωράκη, Βασίλης Κοσίδης, Ιφιγένεια Κρητικού, Ευαγγελία Μιχαηλίδου
Έναρξη προγράμματος: 12 Ιανουαρίου 2026
Λήξη προγράμματος: 12 Σεπτεμβρίου 2026
Ημερομηνίες έναρξης και λήξης των αιτήσεων: 20/11/2025 – 11/1/2026
Διάρκεια: 414 διδακτικές ώρες
Κόστος: 150€
Δόσεις: 2 (έως 11/1/2026 & έως 1/4/2026)
Προκαταβολή: –
Παρέχεται εκπτωτική πολιτική: εν ενεργεια εκπαιδευτικούς (Εν ενεργεία εκπαιδευτικοί Α/θμιας και Β/θμιαςΕκπ/σης διορισμένοι στο Δημόσιο20% έκπτωση)
Παρέχεται πιστοποιητικό επιμόρφωσης14ECTS
Αιτήσεις γίνονται δεκτές από 20/11/25 έως 11/1/26
Θεματικές περιοχές:
·Εισαγωγή στο πρόγραμμα και στις βασικές θεωρητικές έννοιες της μηχανικής μάθησης, της αειφορίας και του πολιτισμού
·Τα ρομποτικά εργαλεία ως μέρος της μηχανικής μάθησης
·Άλλα είδη μηχανικής μάθησης (διαδραστικοί πίνακες, ΑΙ, 3Dprinters, gamification, ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα)
·Ενσωμάτωση της μηχανικής μάθησης στην αειφορία και τον πολιτισμό, σύνδεση με τα νέα ΑΠΣ Νηπιαγωγείου, ΠΕ, ΔΕ
·Πολιτειότητα και Δράσεις Ενεργού Πολίτη μέσω Τεχνολογίας, και το νομικό τους πλαίσιο
Οι επιδιωκόμενοι στόχοι του επιμορφωτικού προγράμματος, περιλαμβάνουν τα εξής:
·Θεωρητική κατανόηση και διεπιστημονικές προσεγγίσεις των εννοιών Ρομποτική, Αειφορία, Πολιτισμός και STEAM, και η ενσωμάτωσή τους στη σχολική εκπαίδευση, με βάση τα νέα προγράμματα σπουδών.
·Εξοικείωση με εργαλεία και πρακτικές τεχνικής μάθησης (π.χ ρομποτικής και προγραμματισμού) σε διάφορα επίπεδα εκπαίδευσης και εφαρμογή projects σε διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα, όπως Γλώσσα, Ιστορία, Μαθηματικά και Φυσική.
·Προαγωγή της Αειφορίας μέσω του Green Comp Framework και άλλων εκπαιδευτικών στρατηγικών. Ανάπτυξη δραστηριοτήτων και εργαλείων που σχετίζονται με την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, όπως ανακύκλωση και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
·Ενσωμάτωση του Πολιτισμού και της Τέχνης για την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς και τη δημιουργικότητα στην εκπαίδευση, με τη χρήση διαθεματικών προσεγγίσεων που συνδυάζουν την τέχνη με την τεχνολογία και τη ρομποτική.
·Ολιστική προσέγγιση (σχεδιασμός και υλοποίηση) μέσω STEAM projects που συνδυάζουν την αειφορία, τον πολιτισμό και την καινοτομία. Εξατομικευμένη προσέγγιση στην ειδική αγωγή μέσω της φιλοσοφίας STEAM.
Το πρόγραμμα αποσκοπεί στη σύνδεση θεωρίας με πρακτική εφαρμογή, ενισχύοντας τις δεξιότητες και την καινοτομία στη σχολική τάξη.
ΓΝΩΣΕΙΣ:
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ:
ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ:
Το πρόγραμμα είναι σχεδιασμένο ώστε να καλύπτει τις ανάγκες εκπαιδευτικών από διαφορετικά πεδία, εστιάζοντας στη διαφοροποιημένη διδασκαλία, την καινοτομία, και τις σύγχρονες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις. Αναλυτικότερα το πρόγραμμα απευθύνεται:
·Εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων(Προσχολική Αγωγή και Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση)
·Εκπαιδευτικούς ΕιδικήςΑγωγής
·Εκπαιδευτικούς με ενδιαφέρον για STEAM και Καινοτομία
·Εκπαιδευτικούς με ενδιαφέρον για την Αειφορία
·Εκπαιδευτικούς με ενδιαφέρον για τον Πολιτισμό
·Εκπαιδευτές Ενηλίκων
Οι ενδιαφερόμενες/οι υποβάλλουν αίτηση ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του ΑΠΘ.
Αίτηση συμμετοχής μπορούν να υποβάλουν: πτυχιούχοι ΑΕΙ & ΤΕΙ
Η Αίτηση πρέπει να συνοδεύεται από τα ακόλουθα δικαιολογητικά:
1.Αντίγραφο πτυχίου ΑΕΙ ή ΤΕΙ
Προαπαιτούμενα για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα:
►Πρόσβαση στο Διαδίκτυο
► Κατοχή προσωπικού e-mail
► Βασικές γνώσεις χειρισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών
Η επιλογή θα γίνει βάση σειράς προτεραιότητας
Σε περίπτωση που δε συγκεντρωθεί ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός επιμορφούμενων, το ΚΕΔΙΒΙΜ διατηρεί το δικαίωμα αλλαγής της ημερομηνίας έναρξης του προγράμματος ή και ακύρωσής του.
Ασύγχρονα & εξ αποστάσεως, μέσω e-learning. Ωστόσο υπάρχουν δύο σύγχρονες συναντήσεις, που θα μεταδίδονται με livestreaming για όσες/όσους αδυνατούν να προσέλθουν στον χώρο διεξαγωγής της συνάντησης.
| Α/Α | Τίτλος θεματικής & εβδομάδας | Εκπαιδευτής | |
| Θεματική Ενότητα 1η | Εισαγωγή στο πρόγραμμα και στις βασικές θεωρητικές έννοιες ( 4 εβδομάδες) | ||
| 1 | Θεωρητική κατανόηση βασικών εννοιών: Μηχανική μάθηση, Αειφορία, Πολιτισμός και STEAM | Ευαγγελία Μιχαηλίδου | |
| 2 | Σύνδεση Μηχανικής Μάθησης και Αειφορίας | Ευαγγελία Μιχαηλίδου | |
| 3 | Σύνδεση Μηχανικής Μάθησης και Πολιτισμού | Ευαγγελία Μιχαηλίδου | |
| 4 | Η νομοθεσία γύρω από τη χρήση των νέων μηχανικών εργαλείων και βιοηθική | Ευαγγελία Μιχαηλίδου | |
| Θεματική Ενότητα 2η | Τα ρομποτικά εργαλεία ως μέρος της μηχανικής μάθησης (8 εβδομάδες) | ||
| 5 | Τα ρομποτικά εργαλεία της Lego, από την προσχολική ηλικία έως και την εκπαίδευση ενηλίκων. | Ιφιγένεια Κρητικού | |
| 6 | Τα ρομποτικά εργαλεία του Υπουργείου (polytech), από την προσχολική ηλικία έως και την εκπαίδευση ενηλίκων. | Ιφιγένεια Κρητικού | |
| 7 | Τα ρομποτικά εργαλεία Micro:bit και Arduino, από την προσχολική ηλικία έως και την εκπαίδευση ενηλίκων. | Ιφιγένεια Κρητικού | |
| 8 | Ενσωμάτωση των ρομποτικών εργαλείων στη διδασκαλία του Νηπιαγωγείου, δημιουργία project σύμφωνα με τα νέα ΑΠΣ. | Χαρίκλεια Θεοδωράκη | |
| 9 | Ενσωμάτωση των ρομποτικών εργαλείων στη διδασκαλία του Δημοτικού Σχολείου, δημιουργία project σύμφωνα με τα νέα ΑΠΣ. | Ιφιγένεια Κρητικού | |
| 10 | Ενσωμάτωση των ρομποτικών εργαλείων στη διδασκαλία της Β/θμιας Εκπ/σης, δημιουργία project σύμφωνα με τα νέα ΑΠΣ. | Ιφιγένεια Κρητικού | |
| 11 | Ενσωμάτωση των ρομποτικών εργαλείων στη διδασκαλία μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, δημιουργία project σύμφωνα με τα νέα ΑΠΣ Α/θμιας και Β/μιας Εκπ/σης. | Ιφιγένεια Κρητικού | |
| 12 | Ενσωμάτωση των ρομποτικών εργαλείων στην Ειδική Αγωγή. | Χαρίκλεια Θεοδωράκη | |
| Θεματική Ενότητα 3η | Άλλα είδη μηχανικής μάθησης (9 εβδομάδες) | ||
| 13 | Λειτουργικά ζητήματα διαδραστικών πινάκων | Ιφιγένεια Κρητικού | |
| 14 | Διδασκαλία με τη χρήση διαδραστικών πινάκων | Ιφιγένεια Κρητικού | |
| 15 | Η τεχνητή νοημοσύνη στην εκπαιδευτική διαδικασία | Ευαγγελία Μιχαηλίδου | |
| 16 | Δημιουργία ψηφιακής αφήγησης και η ενσωματωσή της στην εκπαιδευτική διαδικασία | Ιφιγένεια Κρητικού | |
| 17 | Το 3D printing και η διδασκαλία φυσικών ειστημών | Ιφιγένεια Κρητικού | |
| 18 | Γνωριμία και δημιουργία ΨΜΑ (Ψηφιακών Μαθησιακών Αντικειμένων). Τα νέα σχολικά εγχειρίδια (πολλαπλό βιβλίο, ΑΠΣ) | Ιφιγένεια Κρητικού | |
| 19 | Gamification, STEAM. Διαδικτυακά παιχνίδια γνώσεων. Πλατφόρμες, δημιουργία, παιδαγωγική αξιοποίηση. | Ιφιγένεια Κρητικού | |
| 20 | Ανάπτυξη Διδακτικών σεναρίων και τρόπων αξιολόγησης. Η τεχνητή νοημοσύνη ως εργαλείο των εκπαιδευτικών (chat gpt, canva, genially…). | Ευαγγελία Μιχαηλίδου | |
| 21 | Η τεχνητή νοημοσύνη ως εργαλείο αυτόνομης μάθησης και αυτοαξιολόγησης (chat gpt: εργαλείο για μαθητές και γονείς) | Ευαγγελία Μιχαηλίδου | |
| Θεματική 4η | Ενσωμάτωση της μηχανικής μάθησης στην αειφορία και τον πολιτισμό (6 εβδομάδες) | ||
| 22 | Μουσειακή Εκπαίδευση και μηχανική μάθηση (ψηφιακές αφηγήσεις/ ξεναγήσεις). Δημιουργία σύγχρονων εκπαιδευτικών προγραμμάτων. | Χαρίκλεια Θεοδωράκη | |
| 23 | Μηχανική μάθηση και μουσική. | Ιφιγένεια Κρητικού | |
| 24 | Ψηφιακό σχέδιο (ζωγραφίζοντας χωρίς ταλέντο)/ Sketchbook της Autodesk | Ιφιγένεια Κρητικού | |
| 25 | Γνωρίζοντας τον τόπο μου. Ψηφιακές ξεναγήσεις, παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού μεγάλης κλίμακας, ως κίνητρο περιπάτου. | Βασίλειος Κοσίδης | |
| 26 | Ανάπτυξη Νέων Δεξιοτήτων. Οι πολίτες του αύριο.(Ρομποτική, Καθημερινότητα και Βιώσιμες Συνήθειες)/ Sustainable Digitalization | Ευαγγελία Μιχαηλίδου | |
| 27 | Η μηχανική μάθηση ως βάση εξέλιξης του πρωτογενούς τομέα ανάπτυξης (Δημιουργία και κατασκευή καινοτόμων συσκευών) | Ευαγγελία Μιχαηλίδου | |
| Θεματική 5η | Πολιτειότητα και Δράσεις Ενεργού Πολίτη μέσω Τεχνολογίας (7 εβδομάδες) | ||
| 28 | Ο ρόλος της τεχνολογίας στη διαμόρφωση περιβαλλοντικής συνείδησης (Eco-Informatics). | Ευαγγελία Μιχαηλίδου | |
| 29 | Ψηφιακές δεξιότητες και μετάβαση στην αειφορία (Greencomp: ενσυναίσθηση, συνειδητοποίηση, protecting the planet) | Βασίλειος Κοσίδης | |
| 30 | Καλλιέργεια πράσινων δεξιοτήτων. Greencomp: Acting together | Βασίλειος Κοσίδης | |
| 31 | Χρήση τεχνολογικών εργαλείων για συμμετοχή στα κοινά. Δημιουργία προγραμμάτων κοινωνικής παρέμβασης | Ευαγγελία Μιχαηλίδου | |
| 32 | Συνθήκες Ανταγωνισμού μεταξύ των μαθητών, πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα (μαθητικοί αγώνες ρομποτικής). | Ιφιγένεια Κρητικού | |
| 33 | Safe internet. Δέσμευση, κανόνες και προστασία. | Ιφιγένεια Κρητικού | |
| 34 | Κοινωνικοποίηση, ελεύθερο παιχνίδι και ψηφιακά μέσα. | Ιφιγένεια Κρητικού | |
| Αξιολόγηση του προγράμματος (2 εβδομάδες) | |||
| 35 | Αναστοχασμός στις θεματικές ενότητες. Δημιουργία τελικού project: Συνδυασμός αειφορίας, πολιτισμού και τεχνολογίας. | Ευαγγελία Μιχαηλίδου | |
| 36 | Παρουσίαση αποτελεσμάτων και δράσεων. Έπαινος εργασιών που διακρίθηκαν. Παρουσίαση καλών πρακτικών. Αξιολόγηση του προγράμματος και προτάσεις για βελτίωση. | Ιφιγένεια Κρητικού | |
Το εκπαιδευτικό υλικό που θα παρέχεται προς τις/τους συμμετέχουσες/ οντες σε εβδομαδιαία βάση θα περιλαμβάνει:
Α) βίντεο tutorial (ένα ή περισσότερα) για την χρήση του διδασκόμενου μηχανικού εργαλείου / ή βίντεο συνέντευξη της διδάσκουσας ή κάποιου καλεσμένου που θα παρουσιάζουν συνοπτικά το θεωρητικό πλαίσιο κάποιας έννοιας.
Β) παρουσίαση power point με τις βασικές θεωρητικές προσεγγίσεις την ενότητας
Γ) άρθρα/ αποσπάσματα βιβλίων/ εικόνες εικαστικές/ χάρτες/ σχεδιαγράμματα σε pdf έγγραφα
Δ) quiz αυτό- αξιολόγησης της/ του συμμετέχουσας/ οντα
Επίσης, το πρόγραμμα προσφέρει:
Α. Υποχρεώσεις Εκπαιδευόμενων:
Β. Δικαιώματα Εκπαιδευομένων:
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος απονέμεται στις/στους συμμετέχουσες/συμμετέχοντες Πιστοποιητικό Εξειδικευμένης Επιμόρφωσης, το οποίο εκδίδεται από το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του ΑΠΘ και υπογράφεται από τον Πρόεδρο του ΚΕΔΙΒΙΜ.
Στις/στους συμμετέχουσες/συμμετέχοντες που παρακολούθησαν, αλλά δεν ολοκλήρωσαν το σύνολο του προγράμματος, υπάρχει η δυνατότητα παροχής Βεβαίωσης Παρακολούθησης.
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενες/οι μπορούν να επικοινωνούν με την/τον στα κάτωθι στοιχεία επικοινωνίας
Όνομα: Ιφιγένεια Κρητικού
Τηλέφωνο: 6936631084
Ώρες επικοινωνίας: 09.00 – 15.00
Emai: ikritik@agro.auth.gr
150 ευρώ
Δόσεις: 2 (έως 11/1/2026 & έως 1/4/2026)
Παρέχεται εκπτωτική πολιτική: Εν ενεργεία εκπαιδευτικοί Α/θμιας και Β/θμιαςΕκπ/σης διορισμένοι στο Δημόσιο20% έκπτωση