Μηχανική Μάθηση: εφαρμογή μέσα στην τάξη, μέσω δράσεων αειφορίας και πολιτισμού 2

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

2026-01-12 - 2026-09-12 ( 414 ώρες )

ΜΕΘΟΔΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ:

Μικτή μέθοδος διδασκαλίας

ECTS:
14
Δίδακτρα:
150€
Υπεύθυνος Προγράμματος:
Μιχαηλίδης Αναστάσιος
Η υποβολή αιτήσεων ολοκληρώνεται στις
11-01-2026

Μηχανική Μάθηση: εφαρμογή μέσα στην τάξη, μέσω δράσεων αειφορίας και πολιτισμού 2

Η υποβολή αιτήσεων ολοκληρώνεται στις

11-01-2026

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

  • Σύντομη Περιγραφή

    Το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) σας καλωσορίζει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Μηχανική Μάθηση: εφαρμογή μέσα στην τάξη, μέσω δράσεων αειφορίας και πολιτισμού», διάρκειας 414 διδακτικών ωρών, το οποίο θα διεξαχθεί ασύγχρονα και εξ αποστάσεως και θα υλοποιηθεί με τη μέθοδο elearning, εκτός δύο σύγχρονων

    Επιστημονική/ός Υπεύθυνη/ος του προγράμματος είναι ο κ. Αναστάσιος Μαχαηλίδης

    Στο πρόγραμμα, επίσης, διδάσκουν οι: Χαρίκλεια Θεοδωράκη, Βασίλης Κοσίδης, Ιφιγένεια Κρητικού, Ευαγγελία Μιχαηλίδου

    Έναρξη προγράμματος: 12 Ιανουαρίου 2026

    Λήξη προγράμματος: 12 Σεπτεμβρίου 2026

    Ημερομηνίες έναρξης και λήξης των αιτήσεων: 20/11/2025 – 11/1/2026

    Διάρκεια: 414 διδακτικές ώρες

    Κόστος: 150€

    Δόσεις: 2 (έως 11/1/2026 & έως 1/4/2026)

    Προκαταβολή: –

    Παρέχεται εκπτωτική πολιτική: εν ενεργεια εκπαιδευτικούς (Εν ενεργεία εκπαιδευτικοί Α/θμιας και Β/θμιαςΕκπ/σης διορισμένοι στο Δημόσιο20% έκπτωση)

    Παρέχεται πιστοποιητικό επιμόρφωσης14ECTS

    Αιτήσεις γίνονται δεκτές από 20/11/25 έως 11/1/26

    Θεματικές περιοχές:

    ·Εισαγωγή στο πρόγραμμα και στις βασικές θεωρητικές έννοιες της μηχανικής μάθησης, της αειφορίας και του πολιτισμού

    ·Τα ρομποτικά εργαλεία ως μέρος της μηχανικής μάθησης

    ·Άλλα είδη μηχανικής μάθησης (διαδραστικοί πίνακες, ΑΙ, 3Dprinters, gamification, ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα)

    ·Ενσωμάτωση της μηχανικής μάθησης στην αειφορία και τον πολιτισμό, σύνδεση με τα νέα ΑΠΣ Νηπιαγωγείου, ΠΕ, ΔΕ

    ·Πολιτειότητα και Δράσεις Ενεργού Πολίτη μέσω Τεχνολογίας, και το νομικό τους πλαίσιο

  • Στόχος του προγράμματος

    Οι επιδιωκόμενοι στόχοι του επιμορφωτικού προγράμματος, περιλαμβάνουν τα εξής:

    ·Θεωρητική κατανόηση και διεπιστημονικές προσεγγίσεις των εννοιών Ρομποτική, Αειφορία, Πολιτισμός και STEAM, και η ενσωμάτωσή τους στη σχολική εκπαίδευση, με βάση τα νέα προγράμματα σπουδών.

    ·Εξοικείωση με εργαλεία και πρακτικές τεχνικής μάθησης (π.χ ρομποτικής και προγραμματισμού) σε διάφορα επίπεδα εκπαίδευσης και εφαρμογή projects σε διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα, όπως Γλώσσα, Ιστορία, Μαθηματικά και Φυσική.

    ·Προαγωγή της Αειφορίας μέσω του Green Comp Framework και άλλων εκπαιδευτικών στρατηγικών. Ανάπτυξη δραστηριοτήτων και εργαλείων που σχετίζονται με την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, όπως ανακύκλωση και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

    ·Ενσωμάτωση του Πολιτισμού και της Τέχνης για την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς και τη δημιουργικότητα στην εκπαίδευση, με τη χρήση διαθεματικών προσεγγίσεων που συνδυάζουν την τέχνη με την τεχνολογία και τη ρομποτική.

    ·Ολιστική προσέγγιση (σχεδιασμός και υλοποίηση) μέσω STEAM projects που συνδυάζουν την αειφορία, τον πολιτισμό και την καινοτομία. Εξατομικευμένη προσέγγιση στην ειδική αγωγή μέσω της φιλοσοφίας STEAM.

    Το πρόγραμμα αποσκοπεί στη σύνδεση θεωρίας με πρακτική εφαρμογή, ενισχύοντας τις δεξιότητες και την καινοτομία στη σχολική τάξη.

  • Μαθησιακά Αποτελέσματα

    ΓΝΩΣΕΙΣ:

    1. Βασικές θεωρητικές έννοιες Ρομποτικής, Αειφορίας, Πολιτισμού και STEAM, καθώς και της εφαρμογής τους στη σχολική εκπαίδευση.
    2. Γνώση των θεωριών μάθησης και των διεπιστημονικών προσεγγίσεων στα νέα προγράμματα σπουδών.
    3. Ψηφιακή Πολιτειότητα και κατανόηση θεμάτων όπως GDPR, Copyright, Creative Commons, Netiquette, και ηθικές προεκτάσεις των νέων τεχνολογιών.
    4. Εκπαιδευτική Αειφορία και Πολιτισμός, καθώς και η ενσωμάτωσή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.
    5. Εργαλεία και προγραμματισμός

    ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ:

    1. Χρήση τεχνολογίας γύρω από τη μηχανική μάθηση
    2. Δημιουργία διδακτικών σεναρίων
    3. Δημιουργικότητα στηνεκπαιδευτική πράξη
    4. Επίλυση προβλημάτων

    ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ:

    1. Συνεργασία και επικοινωνία μέσω της ανάπτυξης projects και της εφαρμογής ομαδοσυνεργατικών μεθόδων διδασκαλίας.
    2. Διαχείριση καινοτόμων εργαλείων
    3. Προώθηση δια βίου μάθησης και ενδυνάμωση της ικανότητας συνεχούς ανάπτυξης γνώσεων και δεξιοτήτων σε ένα ταχέως μεταβαλλόμενο εκπαιδευτικό περιβάλλον.
  • Σε ποιους απευθύνεται

    Το πρόγραμμα είναι σχεδιασμένο ώστε να καλύπτει τις ανάγκες εκπαιδευτικών από διαφορετικά πεδία, εστιάζοντας στη διαφοροποιημένη διδασκαλία, την καινοτομία, και τις σύγχρονες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις. Αναλυτικότερα το πρόγραμμα απευθύνεται:

    ·Εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων(Προσχολική Αγωγή και Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση)

    ·Εκπαιδευτικούς ΕιδικήςΑγωγής

    ·Εκπαιδευτικούς με ενδιαφέρον για STEAM και Καινοτομία

    ·Εκπαιδευτικούς με ενδιαφέρον για την Αειφορία

    ·Εκπαιδευτικούς με ενδιαφέρον για τον Πολιτισμό

    ·Εκπαιδευτές Ενηλίκων

  • Κριτήρια επιλογής

    Οι ενδιαφερόμενες/οι υποβάλλουν αίτηση ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του ΑΠΘ.

    Αίτηση συμμετοχής μπορούν να υποβάλουν: πτυχιούχοι ΑΕΙ & ΤΕΙ

    Η Αίτηση πρέπει να συνοδεύεται από τα ακόλουθα δικαιολογητικά:

    1.Αντίγραφο πτυχίου ΑΕΙ ή ΤΕΙ

    Προαπαιτούμενα για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα:

    ►Πρόσβαση στο Διαδίκτυο

    ► Κατοχή προσωπικού e-mail

    ► Βασικές γνώσεις χειρισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών

    Η επιλογή θα γίνει βάση σειράς προτεραιότητας

    Σε περίπτωση που δε συγκεντρωθεί ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός επιμορφούμενων, το ΚΕΔΙΒΙΜ διατηρεί το δικαίωμα αλλαγής της ημερομηνίας έναρξης του προγράμματος ή και ακύρωσής του.

  • Μέθοδος Υλοποίησης

    Ασύγχρονα & εξ αποστάσεως, μέσω e-learning. Ωστόσο υπάρχουν δύο σύγχρονες συναντήσεις, που θα μεταδίδονται με livestreaming για όσες/όσους αδυνατούν να προσέλθουν στον χώρο διεξαγωγής της συνάντησης.

  • Πρόγραμμα Σπουδών
    Α/Α Τίτλος θεματικής & εβδομάδας Εκπαιδευτής
    Θεματική Ενότητα 1η Εισαγωγή στο πρόγραμμα και στις βασικές θεωρητικές έννοιες ( 4 εβδομάδες)
    1 Θεωρητική κατανόηση βασικών εννοιών: Μηχανική μάθηση, Αειφορία, Πολιτισμός και STEAM Ευαγγελία Μιχαηλίδου
    2 Σύνδεση Μηχανικής Μάθησης και Αειφορίας Ευαγγελία Μιχαηλίδου
    3 Σύνδεση Μηχανικής Μάθησης και Πολιτισμού Ευαγγελία Μιχαηλίδου 
    4 Η νομοθεσία γύρω από τη χρήση των νέων μηχανικών εργαλείων και βιοηθική Ευαγγελία Μιχαηλίδου
    Θεματική Ενότητα 2η Τα ρομποτικά εργαλεία ως μέρος της μηχανικής μάθησης (8 εβδομάδες)
    5 Τα ρομποτικά εργαλεία της Lego, από την προσχολική ηλικία έως και την εκπαίδευση ενηλίκων. Ιφιγένεια Κρητικού
    6 Τα ρομποτικά εργαλεία του Υπουργείου (polytech), από την προσχολική ηλικία έως και την εκπαίδευση ενηλίκων. Ιφιγένεια Κρητικού
    7 Τα ρομποτικά εργαλεία Micro:bit και Arduino, από την προσχολική ηλικία έως και την εκπαίδευση ενηλίκων. Ιφιγένεια Κρητικού
    8 Ενσωμάτωση των ρομποτικών εργαλείων στη διδασκαλία του Νηπιαγωγείου, δημιουργία project σύμφωνα με τα νέα ΑΠΣ. Χαρίκλεια Θεοδωράκη
    9 Ενσωμάτωση των ρομποτικών εργαλείων στη διδασκαλία του Δημοτικού Σχολείου, δημιουργία project σύμφωνα με τα νέα ΑΠΣ. Ιφιγένεια Κρητικού
    10 Ενσωμάτωση των ρομποτικών εργαλείων στη διδασκαλία της Β/θμιας Εκπ/σης, δημιουργία project σύμφωνα με τα νέα ΑΠΣ. Ιφιγένεια Κρητικού
    11 Ενσωμάτωση των ρομποτικών εργαλείων στη διδασκαλία μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, δημιουργία project σύμφωνα με τα νέα ΑΠΣ Α/θμιας και Β/μιας Εκπ/σης. Ιφιγένεια Κρητικού
    12 Ενσωμάτωση των ρομποτικών εργαλείων στην Ειδική Αγωγή.  Χαρίκλεια Θεοδωράκη
    Θεματική Ενότητα 3η Άλλα είδη μηχανικής μάθησης (9 εβδομάδες)
    13 Λειτουργικά ζητήματα διαδραστικών πινάκων Ιφιγένεια Κρητικού
    14 Διδασκαλία με τη χρήση διαδραστικών πινάκων Ιφιγένεια Κρητικού
    15 Η τεχνητή νοημοσύνη στην εκπαιδευτική διαδικασία Ευαγγελία Μιχαηλίδου
    16 Δημιουργία ψηφιακής αφήγησης και η ενσωματωσή της στην εκπαιδευτική διαδικασία Ιφιγένεια Κρητικού
    17 Το 3D printing και η διδασκαλία φυσικών ειστημών Ιφιγένεια Κρητικού
    18 Γνωριμία και δημιουργία ΨΜΑ (Ψηφιακών Μαθησιακών Αντικειμένων). Τα νέα σχολικά εγχειρίδια (πολλαπλό βιβλίο, ΑΠΣ) Ιφιγένεια Κρητικού
    19 Gamification, STEAM. Διαδικτυακά παιχνίδια γνώσεων. Πλατφόρμες, δημιουργία, παιδαγωγική αξιοποίηση.  Ιφιγένεια Κρητικού
    20 Ανάπτυξη Διδακτικών σεναρίων και τρόπων αξιολόγησης. Η τεχνητή νοημοσύνη ως εργαλείο των εκπαιδευτικών (chat gpt, canva, genially…). Ευαγγελία Μιχαηλίδου
    21 Η τεχνητή νοημοσύνη ως εργαλείο αυτόνομης μάθησης και αυτοαξιολόγησης (chat gpt: εργαλείο για μαθητές και γονείς) Ευαγγελία Μιχαηλίδου
    Θεματική 4η Ενσωμάτωση της μηχανικής μάθησης στην αειφορία και τον πολιτισμό (6 εβδομάδες)
    22 Μουσειακή Εκπαίδευση και μηχανική μάθηση (ψηφιακές αφηγήσεις/ ξεναγήσεις). Δημιουργία σύγχρονων εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Χαρίκλεια Θεοδωράκη 
    23 Μηχανική μάθηση και μουσική. Ιφιγένεια Κρητικού 
    24 Ψηφιακό σχέδιο (ζωγραφίζοντας χωρίς ταλέντο)/ Sketchbook της Autodesk Ιφιγένεια Κρητικού
    25 Γνωρίζοντας τον τόπο μου. Ψηφιακές ξεναγήσεις, παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού μεγάλης κλίμακας, ως κίνητρο περιπάτου. Βασίλειος Κοσίδης
    26 Ανάπτυξη Νέων Δεξιοτήτων. Οι πολίτες του αύριο.(Ρομποτική, Καθημερινότητα και Βιώσιμες Συνήθειες)/ Sustainable Digitalization Ευαγγελία Μιχαηλίδου 
    27 Η μηχανική μάθηση ως βάση εξέλιξης του πρωτογενούς τομέα ανάπτυξης (Δημιουργία και κατασκευή καινοτόμων συσκευών) Ευαγγελία Μιχαηλίδου
    Θεματική 5η Πολιτειότητα και Δράσεις Ενεργού Πολίτη μέσω Τεχνολογίας (7 εβδομάδες)
    28 Ο ρόλος της τεχνολογίας στη διαμόρφωση περιβαλλοντικής συνείδησης (Eco-Informatics). Ευαγγελία Μιχαηλίδου
    29 Ψηφιακές δεξιότητες και μετάβαση στην αειφορία (Greencomp: ενσυναίσθηση, συνειδητοποίηση, protecting the planet) Βασίλειος Κοσίδης
    30 Καλλιέργεια πράσινων δεξιοτήτων. Greencomp: Acting together Βασίλειος Κοσίδης
    31 Χρήση τεχνολογικών εργαλείων για συμμετοχή στα κοινά. Δημιουργία προγραμμάτων κοινωνικής παρέμβασης Ευαγγελία Μιχαηλίδου
    32 Συνθήκες Ανταγωνισμού μεταξύ των μαθητών, πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα (μαθητικοί αγώνες ρομποτικής). Ιφιγένεια Κρητικού
    33 Safe internet. Δέσμευση, κανόνες και προστασία. Ιφιγένεια Κρητικού
    34 Κοινωνικοποίηση, ελεύθερο παιχνίδι και ψηφιακά μέσα. Ιφιγένεια Κρητικού
    Αξιολόγηση του προγράμματος (2 εβδομάδες)
    35 Αναστοχασμός στις θεματικές ενότητες. Δημιουργία τελικού project: Συνδυασμός αειφορίας, πολιτισμού και τεχνολογίας. Ευαγγελία Μιχαηλίδου
    36 Παρουσίαση αποτελεσμάτων και δράσεων. Έπαινος εργασιών που διακρίθηκαν. Παρουσίαση καλών πρακτικών. Αξιολόγηση του προγράμματος και προτάσεις για βελτίωση. Ιφιγένεια Κρητικού
  • Εκπαιδευτικό Υλικό / Παροχές

    Το εκπαιδευτικό υλικό που θα παρέχεται προς τις/τους συμμετέχουσες/ οντες σε εβδομαδιαία βάση θα περιλαμβάνει:

    Α) βίντεο tutorial (ένα ή περισσότερα) για την χρήση του διδασκόμενου μηχανικού εργαλείου / ή βίντεο συνέντευξη της διδάσκουσας ή κάποιου καλεσμένου που θα παρουσιάζουν συνοπτικά το θεωρητικό πλαίσιο κάποιας έννοιας.

    Β) παρουσίαση power point με τις βασικές θεωρητικές προσεγγίσεις την ενότητας

    Γ) άρθρα/ αποσπάσματα βιβλίων/ εικόνες εικαστικές/ χάρτες/ σχεδιαγράμματα σε pdf έγγραφα

    Δ) quiz αυτό- αξιολόγησης της/ του συμμετέχουσας/ οντα

    Επίσης, το πρόγραμμα προσφέρει:

    1. Πιστοποιητικό Εξειδικευμένης Επιμόρφωσης
    2. 14 ECTS, μόρια για διορισμό και μόρια για πίνακες κατάταξης στελεχών.
    3. Συμμετοχή σε forum
    4. Συμβουλευτική με τις διδάσκουσες τόσο για το θεωρητικό πλαίσιο, όσο και για το πρακτικό (βοήθεια χειρισμού των μηχανικών υλικών)
    5. Συνεργασία με τις διδάσκουσες τόσο για το θεωρητικό πλαίσιο, όσο και για το πρακτικό (βοήθεια χειρισμού των μηχανικών υλικών)
  • Υποχρεώσεις και Δικαιώματα Εκπαιδευομένων

    Α. Υποχρεώσεις Εκπαιδευόμενων: 

    1. Η συμμετοχή στα προγράμματα του ΚΕΔΙΒΙΜ ΑΠΘ συνεπάγεται την πλήρη αποδοχή του Οδηγού Σπουδών του προγράμματος και του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του ΚΕΔΙΒΙΜ ΑΠΘ.
    2. Η παρουσία των επιμορφούμενων στα εκπαιδευτικά προγράμματα είναι υποχρεωτική. Στα προγράμματα που υλοποιούνται με φυσική παρουσία, όπως και σε αυτά που υλοποιούνται με τη μέθοδο της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, η φοίτηση είναι γενικώς υποχρεωτική και το όριο απουσιών δεν μπορεί να υπερβαίνει το 10% των προβλεπόμενων ωρών εκπαίδευσης. Η παρακολούθηση της ασύγχρονης εκπαίδευσης υλοποιείται σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα μελέτης που έχει ορισθεί από κάθε πρόγραμμα.
    3. Για την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος οι συμμετέχουσες/συμμετέχοντες θα πρέπει:
    4. το ποσοστό των απουσιών να μην υπερβαίνει το 10% των προβλεπόμενων ωρών εκπαίδευσης,
    5. να έχουν ολοκληρώσει με επιτυχία την προβλεπόμενη εξέταση,
    6. να έχουν καταβάλει το σύνολο των διδάκτρων μέχρι 01/04/2026

    Β. Δικαιώματα Εκπαιδευομένων: 

    1. Οι εκπαιδευόμενες/οι ενημερώνονται από το Τμήμα Διοικητικής Υποστήριξης του ΚΕΔΙΒΙΜ για κάθε είδους πληροφορία που άπτεται της λειτουργίας του Κέντρου.
    2. Οι εκπαιδευόμενες/οι υποστηρίζονται ηλεκτρονικά μέσω της εκπαιδευτικής πλατφόρμας από τις/ τους εκπαιδεύτριες/τές, στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, για την επίλυση αποριών και την παροχή διευκρινίσεων σχετιζόμενων με τις θεματικές ενότητες του προγράμματος.
    3. Οι εκπαιδευόμενες/οι έχουν δικαίωμα να αιτηθούν τη διακοπή παρακολούθησης του προγράμματος και την επιστροφή διδάκτρων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 12.9 του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του ΚΕΔΙΒΙΜ ΑΠΘ.
    4. Οι εργασίες των εκπαιδευομένων προστατεύονται κατά τις διατάξεις περί πνευματικής ιδιοκτησίας.

  • Πιστοποιητικό

    Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος απονέμεται στις/στους συμμετέχουσες/συμμετέχοντες Πιστοποιητικό Εξειδικευμένης Επιμόρφωσης, το οποίο εκδίδεται από το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του ΑΠΘ και υπογράφεται από τον Πρόεδρο του ΚΕΔΙΒΙΜ.

    Στις/στους συμμετέχουσες/συμμετέχοντες που παρακολούθησαν, αλλά δεν ολοκλήρωσαν το σύνολο του προγράμματος, υπάρχει η δυνατότητα παροχής Βεβαίωσης Παρακολούθησης.

  • Επικοινωνία

    Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενες/οι μπορούν να επικοινωνούν με την/τον στα κάτωθι στοιχεία επικοινωνίας

    Όνομα: Ιφιγένεια Κρητικού

    Τηλέφωνο: 6936631084

    Ώρες επικοινωνίας: 09.00 – 15.00

    Emai: ikritik@agro.auth.gr

  • Κανονισμός Σπουδών ΚΕΔΙΒΙΜ ΑΠΘ
    Δείτε τον κανονισμό σπουδών ΕΔΩ
  • Κανονισμός Διαχείρισης Παραπόνων
    Δείτε τον κανονισμό διαχείρισης παραπόνων ΕΔΩ

ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

150 ευρώ

Δόσεις: 2 (έως 11/1/2026 & έως 1/4/2026)

Παρέχεται εκπτωτική πολιτική: Εν ενεργεία εκπαιδευτικοί Α/θμιας και Β/θμιαςΕκπ/σης διορισμένοι στο Δημόσιο20% έκπτωση

Μετάβαση στο περιεχόμενο