Taekwondo στην Παιδική Ηλικία: Προπόνηση για Υγιή Ανάπτυξη και Αθλητική Υποδομή

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

2025-12-01 - 2026-02-22 ( 130 ώρες )

ΜΕΘΟΔΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ:

Εξ αποστάσεως εκπαίδευση

ECTS:
4
Δίδακτρα:
400€
Υπεύθυνος Προγράμματος:
Μπέης Κωνσταντίνος
Η υποβολή αιτήσεων ολοκληρώνεται στις
30-11-2025

Taekwondo στην Παιδική Ηλικία: Προπόνηση για Υγιή Ανάπτυξη και Αθλητική Υποδομή

Η υποβολή αιτήσεων ολοκληρώνεται στις

30-11-2025

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

  • Σύντομη Περιγραφή

    Το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) σας καλωσορίζει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο«Taekwondo στην Παιδική Ηλικία: Προπόνηση για Υγιή Ανάπτυξη και Αθλητική Υποδομή», διάρκειας 130 ωρών, το οποίο θα διεξαχθεί μεταξύ 1 Δεκεμβρίου 2025 και 22 Φεβρουαρίου 2026και θα υλοποιηθεί εξ’ ολοκλήρου διαδικτυακά με δύο μεθόδους διδασκαλίας, την σύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση μέσω της πλατφόρμας ZOOM και την ασύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση μέσω της πλατφόρμας e-learning του ΑΠΘ. Το πρόγραμμα παρέχει 4 ECTS.

    Το πρόγραμμα περιλαμβάνει θεματικές ενότητες που καλύπτουν όλες τις πτυχές της αθλητικής ανάπτυξης των παιδιών ηλικίας 6-12 ετών που ασκούνται στο Taekwondo (WTF & ITF). Στόχος είναινα αποκτήσουν οι συμμετέχουσες/οντεςστο πρόγραμμα τις απαραίτητες θεωρητικές γνώσεις με τις οποίες θα βελτιώσουν την καθημερινή τους πρακτική άσκηση. Η πολύ μεγάλη συμμετοχή των παιδιών στα Σωματεία του Taekwondo συνιστά αναγκαία την για πρώτη φορά δημιουργία του παρόντος επιμορφωτικού προγράμματος, το οποίο με την ολοκλήρωσή του -εκτός από την στοχευμένη επιμόρφωση με τις τελευταίες εξελίξεις της αθλητικής επιστήμης- παρέχει ένα Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης από το ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ και 4 ECTS.

    Επιστημονικός Υπεύθυνος του προγράμματος είναι ο Dr. Κωνσταντίνος Μπέης (PhD, MSc), Καθηγητής-ΕΕΠ στο ΤΕΦΑΑ του ΑΠΘ, με Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην «Προπονητική», Διδακτορικό Δίπλωμα στην «Ανθρώπινη Απόδοση και Υγεία» και με πλούσιο συγγραφικό έργο για το Taekwondo σε Ακαδημαϊκό επίπεδο (Ανακοινώσεις, Δημοσιεύσεις και Συγγραφή Σημειώσεων) και συγγραφή και έκδοση 3 Βιβλίων για το Taekwondo, (το 3Ο βιβλίο: «TAEKWONDO. ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΑΘΛΗΜΑ», είναι το πρώτο διαδραστικό βιβλίο διεθνώς με 432 βίντεο αναρτημένα στην ιστοσελίδα https://kostasbeis-tkd.gr, το οποίο μεταφράσθηκε και εκδόθηκε και στην αγγλική γλώσσα). Διδάσκει στο ΤΕΦΑΑ του ΑΠΘ τα μαθήματα: α) «ΕΠΙΛΟΓΗ Taekwondo» από το 1991, β) «Ειδικότητα Taekwondo-WTF» από το 1994 και γ) «Ειδικότητα Taekwondo-ITF» από το 2018. Διετέλεσε Ομοσπονδιακός προπονητής και Επιστημονικός Συνεργάτης στην Ελληνική Ομοσπονδία Taekwondo (1991-2010), στις Ολυμπιακές ομάδες (Βαρκελώνη 1992, Σίδνευ 2000, Πεκίνο 2008) και στις Εθνικές ομάδες Ανδρών-Γυναικών, Εφήβων-Νεανίδων & Παίδων-Κορασίδων με πολλές διακρίσεις. Ως αθλητής ήταν πρωταθλητής Ελλάδος στην κατηγορία των Ανδρών και μέλος της Εθνικής ομάδας.

    Στο πρόγραμμα διδάσκουν: ο Καθηγητής στο ΤΕΦΑΑ Θεσσαλονίκης Νικόλαος Κουτλιάνος (Φυσιολογία του Ανθρώπου, Περιγραφική και Λειτουργική Ανατομική), οΚαθηγητής στο ΤΕΦΑΑ Θεσσαλονίκης Βασίλειος Μπαρκούκης (Αθλητική Ψυχολογία & Ανθρωπιστικές σπουδές), η ΕπίκουρηΚαθηγήτρια στο ΤΕΦΑΑ Σερρών Ελένη Μπάσσα (Νευρομυϊκός Έλεγχος στην Ανάπτυξη Δύναμης στα Παιδιά, Επίδραση της Ηλικίας και της Ωρίμανσης στην Αθλητική Απόδοση), η ΕπίκουρηΚαθηγήτρια στο ΤΕΦΑΑ-ΑΠΘ Δέσποινα Ούρδα (Παιδαγωγική και Διδακτική της Φυσικής Αγωγής και του Αθλητισμού), ο Καθηγητής–ΕΕΠ στο ΤΕΦΑΑ-ΑΠΘ Κωνσταντίνος Μπέης (Προπονητική, Παιδική Ηλικία, Ανθρώπινη Απόδοση και Υγεία) και η Καθηγήτρια-ΕΠΑΛ Φωτεινή Ραζάκου (με Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην «Επιστήμη Τροφίμων & Διατροφή») και με πολυετή εξειδικευμένη εμπειρία στην κατάρτιση ατομικών διαιτολογίων των αθλητριών/τών στο Taekwondo και αντιμετώπιση των διατροφικών ιδιαιτεροτήτων και προβλημάτων τους.

    Έναρξη προγράμματος: 1 Δεκεμβρίου 2025

    Λήξη προγράμματος: 22 Φεβρουαρίου 2026

    Διάρκεια: 130 ώρες

    Κόστος: 400 €

    Εκπτωτική πολιτική: παρέχεται έκπτωση 20% στις τιμές των διδάκτρων στις ακόλουθες κατηγορίες δικαιούχων:

    1. Προσωπικό που εργάζεται στο ΑΠΘ και στα ΑΕΙ της ημεδαπής
    2. Φοιτήτριες/τές (α’, β’ και γ’ κύκλου σπουδών) του ΑΠΘ και των ΑΕΙ της ημεδαπής
    3. Άνεργες/οι
    4. Κάτοχοι Ευρωπαϊκής Κάρτας Νέων
    5. ΑμεΑ

    ·Πολύτεκνες/οι, ή μέλη πολύτεκνης οικογένειας

    ·Πτυχιούχες/πτυχιούχοι Φυσικής Αγωγής όλων των ΑΕΙ

    ·Ενεργές/ενεργοί αθλήτριες/αθλητές με συμμετοχή σε αγώνες το 2025 ή/και το 2024.

    Παρέχεται πιστοποιητικό επιμόρφωσης 4ECTS.

    Αιτήσεις γίνονται δεκτές από: 1 Νοεμβρίου έως 30 Νοεμβρίου 2025.

    Διδακτικό προσωπικό

    ·Νικόλαος Κουτλιάνος, Καθηγητής στο ΤΕΦΑΑ Θεσσαλονίκης (Φυσιολογία του Ανθρώπου, Περιγραφική και Λειτουργική Ανατομική, Βιογραφικό-Link: https://bit.ly/42rgB5W).

    ·Βασίλειος Μπαρκούκης, Καθηγητής στο ΤΕΦΑΑ Θεσσαλονίκης (Αθλητική Ψυχολογία & Ανθρωπιστικές σπουδές, Βιογραφικό-Link: https://bit.ly/4pYNEZg).

    ·Ελένη Μπάσσα, ΕπίκουρηΚαθηγήτρια στο ΤΕΦΑΑ Σερρών (Νευρομυϊκός Έλεγχος στην Ανάπτυξη Δύναμης στα Παιδιά, Επίδραση της Ηλικίας και της Ωρίμανσης στην Αθλητική Απόδοση, Βιογραφικό-Link: https://bit.ly/4o54Dam).

    ·Δέσποινα Ούρδα, ΕπίκουρηΚαθηγήτρια στο ΤΕΦΑΑ-ΑΠΘ (Παιδαγωγική και Διδακτική της Φυσικής Αγωγής και του Αθλητισμού).

    ·Κωνσταντίνος Μπέης, Καθηγητής–ΕΕΠ στο ΤΕΦΑΑ-ΑΠΘ (Προπονητική, Παιδική Ηλικία, Ανθρώπινη Απόδοση και Υγεία, Βιογραφικό-Link: https://bit.ly/4nJtNvI).

    Φωτεινή Ραζάκου, Καθηγήτρια-ΕΠΑΛ (με Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην «Επιστήμη Τροφίμων & Διατροφή») και με πολυετή εξειδικευμένη εμπειρία στην κατάρτιση ατομικών διαιτολογίων των αθλητριών/αθλητών στο Taekwondo και αντιμετώπιση των διατροφικών ιδιαιτεροτήτων και προβλημάτων τους.

  • Στόχος του προγράμματος

    Στόχος είναι να αποκτήσουν οι συμμετέχουσες/συμμετέχοντες στο πρόγραμμα τις απαραίτητες θεωρητικές γνώσεις με τις οποίες θα βελτιώσουν την καθημερινή τους πρακτική άσκηση, ώστε να γνωρίσουν καλά τις ιδιαιτερότητες που διέπουν την παιδική ηλικία όσον αφορά την φυσική-σωματική ανάπτυξη των παιδιών, λαμβάνοντας υπόψιν και τις συναισθηματικές τους ανάγκες, ώστε να προσαρμόσουν ανάλογα τα προπονητικά τους προγράμματα, να βελτιώσουν το επίπεδο της παρεχόμενης γνώσης και να μπορούν να διδάξουν σωστά και ολοκληρωμένα το άθλημα του Taekwondo (WTF & ITF), με την προοπτική της συστηματικής αθλητικής ενασχόλησης στην παιδική ηλικία και την εμπέδωση της λογικής στα παιδιά της ευχάριστης και ασφαλούς δια βίου άσκησης (υιοθέτηση της φυσικής δραστηριότητας ως τρόπος ζωής). Παράλληλος στόχος είναι να τεθούν οι σωστές βάσεις και η απαραίτητη υποδομή, ώστε στην συνέχεια τα παιδιά που θα ξεχωρίσουν ως αθλητικά ταλέντα να έχουν όλες τις προϋποθέσεις για να ακολουθήσουν μια επιτυχημένη αθλητική πορεία.

  • Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Ολοκληρώνοντας το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα, οι συμμετέχουσες/συμμετέχοντες θα αποκτήσουν εξειδικευμένες γνώσεις, αρκετές από τις οποίες είναι γνώσεις αιχμής, όσον αφορά την άσκηση στην παιδική ηλικία. Οι συμμετέχουσες/συμμετέχοντες θα αποκτήσουν κριτική ικανότητα στα σημαντικά ζητήματα της άσκησης στην παιδική ηλικία, σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί στο περιβάλλον. Οι γνώσεις αυτές θα διασυνδεθούν στην συνέχεια με το πέρασμα στην άσκηση στην εφηβική ηλικία. Το πρόγραμμα προσφέρει εξειδικευμένες δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, όσον αφορά την καθημερινή άσκηση, αλλά και σχετικά με τις όλο και πιο δύσκολα εξελισσόμενες σχέσεις μεταξύ των προπονητών, των παιδιών που εκτός από μαθητές είναι παράλληλα καιαθλήτριες/τές, με άλλες απαιτήσεις και προβλήματα, αλλά και με τους γονείς τους. Το πρόγραμμαπροσφέρει στις/στους συμμετέχουσες/συμμετέχοντες την ικανότητα να μπορούν να διαχειρίζονται απρόβλεπτες ή σύνθετες καταστάσεις στοπεριβάλλον εργασίας, οι οποίες απαιτούν νέες προσεγγίσεις αντιμετώπισης και συμπεριφοράς.

  • Σε ποιους απευθύνεται

    Το πρόγραμμα απευθύνεται σε ενήλικες άνω των 18 ετών που ασχολούνται με οποιαδήποτε ιδιότητα με το Taekwondo(WTF & ITF, προπονήτριες, προπονητές, αθλήτριες, αθλητές, φοιτήτριες, φοιτητές, πτυχιούχες/χοι Φυσικής Αγωγής, διαιτήτριες, διαιτητές, παράγοντες Συλλόγων, γονείς αθλητριών/τών).

  • Κριτήρια επιλογής

    Οι υποψήφιοι που επιθυμούν να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα, για να συμμετέχουν στα διαδικτυακά μαθήματα πρέπει να διαθέτουν:

    ·Πρόσβαση στο Διαδίκτυο και

    ·Κατοχή προσωπικού email

    Σε περίπτωση υπέρβασης του ανώτερου αριθμού των συμμετεχόντων θα τηρηθεί σειρά χρονικής προτεραιότητας ανάλογα με την ημερομηνία υποβολής της αίτησης.

    Η Αίτηση πρέπει να συνοδεύεται με μερικά από τα ακόλουθα δικαιολογητικά (όσα διαθέτει κάθε υποψήφια/ος), τα οποία πρέπει ναεπισυναφθούν ταυτόχρονα με την αίτηση:

     

    1. Πιστοποιητικό προπονητή από την ΓΓΑ, ή πτυχίο ΤΕΦΑΑ, ή όποιο άλλο πιστοποιητικό υπάρχει άλλης μόρφωσης επιπέδου Δευτεροβάθμιας, ή Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ή ΙΕΚ, ή Κολεγίου,ή/και

    2. Πιστοποιητικό: α) βαθμού DAN, ή/και β)συμμετοχής σε αθλητικούς αγώνες, ή/καιγ) Πανελλήνια ή Διεθνή διάκριση,ή/και

    3.Πιστοποιητικό όποιας άλλης σχέσης με το Taekwondo (π.χ. μέλος Διοικητικού Συμβουλίου Ομοσπονδίας ή Συλλόγου, Διαιτήτρια ή Διαιτητής, κ.λπ.).

    ΠΡΟΣΟΧΗ: εάν εμπίπτετε σε μια κατηγορία της εκπτωτικής πολιτικής,πρέπει ταυτόχρονα με την αίτηση να καταθέσετε το αντίστοιχο πιστοποιητικό.

    Σε περίπτωση που δεν συγκεντρωθεί ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός επιμορφούμενων, το ΚΕΔΙΒΙΜ διατηρεί το δικαίωμα αλλαγής της ημερομηνίας έναρξης του προγράμματος ή και ακύρωσής του.

  • Μέθοδος Υλοποίησης

    Το πρόγραμμα θα διενεργηθεί με Σύγχρονη και Ασύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση. Όλα τα μαθήματα είναι μόνο θεωρητικά. Οι διαλέξεις θα διενεργηθούν μέσω του διαδικτύου (ΖΟΟΜ), με συγκεκριμένο πρόγραμμα που θα ανακοινωθεί. Οι διαλέξεις με σύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση διαρκούν συνολικά 76 ώρες. Για την ασύγχρονη εκπαίδευση, κατά την οποία θα διανεμηθεί θεωρητική ύλη στους συμμετέχοντες, οι οποίοι θα πρέπει να την διαβάσουν στον ατομικό ελεύθερο χρόνο τους -και πάντως εντός της διάρκειας του προγράμματος- θα χρειασθούν 19 ώρες. Για την αυτόνομη μάθηση (διάβασμα όλης της διδακτέας ύλης) θα χρειασθούν 33 ώρες. Η αξιολόγηση θα γίνει διαδικτυακά με ένα τεστ πολλαπλών ερωτήσεων διάρκειας 2 ωρών, σε συγκεκριμένη ύλη (λογικής έκτασης) με έμφαση στις βασικές γνώσεις, που θα επιλεγεί μέσα από το έντυπο υλικό που θα διανεμηθεί.

  • Πρόγραμμα Σπουδών

    Διδακτική Ενότητα 1:

    Ιδιαιτερότητες προπόνησης στην παιδική ηλικία

    Μέθοδος υλοποίησης

    Σύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση:23 ώρες

    Ασύγχρονη εκπαίδευση (Υποενότητα 5):4 ώρες

    1.Βασικές αρχές της φυσιολογίας στις αναπτυξιακές ηλικίες.

    2.Ανάπτυξη – ωρίμανση και νευρομυϊκές ιδιαιτερότητες των νεαρών αθλητών.

    3.Επίδραση της άσκησης στην ωρίμανση του εγκεφάλου και του Κεντρικού Νευρικού Συστήματος (ΚΝΣ) του παιδιού.

    4.Ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του αθλητή/τριας.

    5.Η θετικήεπίδραση της άσκησης στην διαμόρφωση του χαρακτήρα, της συμπεριφοράς και της προσωπικότητας του παιδιού.

    6.Βασικές αρχές της προπονητικής.

    7.Προπόνηση δύναμης και ισχύος στις αναπτυξιακές ηλικίες: νευρομυϊκές προσαρμογές.

    8.Ανάπτυξη της κρίσιμης ικανότητας της αερόβιας αντοχής στην παιδική ηλικία.

    9.Πρωταθλητισμός και παιδική ηλικία (6-12 ετών).

    Διδακτική Ενότητα 2:

    Taekwondo στην παιδική ηλικία

    Μέθοδος υλοποίησης

    Σύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση:28 ώρες

    Ασύγχρονη εκπαίδευση (Υποενότητες 7, 8, 9):15ώρες

    1.Ιδιαιτερότητες της προπόνησης του Taekwondoστην παιδική ηλικία. Προσαρμογή της προπόνησης σύμφωνα με την ανάπτυξη του παιδιού.

    2.Ανάπτυξη δεξιοτήτων και αθλητικών ικανοτήτων για το Taekwondo, μέσω της εξάσκησης ειδικών παιχνιδιών διαχωρισμένα ανάλογα με την ηλικία.

    3.Λεπτομερής παρουσίαση των εξειδικευμένων παιχνιδιών. Επεξηγήσεις για την ορθή και αποτελεσματική εξάσκηση τους. Αντιμετώπιση των καταστάσεων που προκύπτουν κατά την εκτέλεσή τους.

    4.Διδακτική τεχνικής και μεθοδολογία διδασκαλίας στο Taekwondo.

    5.Καθορισμός στόχων του αθλητή/τριας, του προπονητή και του συλλόγου στον βραχυπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο προγραμματισμό στο Taekwondo.

    6.Μέθοδοι αύξησης της παρακίνησης των παιδιών για να συμμετέχουν με θετική διάθεση στην προπόνηση του Taekwondo. Τρόποι αποτροπής διακοπής της άσκησης.

    7.Σύντομη Ιστορία του Taekwondo (WTF & ITF).

    8.Προέλευση της Άοπλης και Ένοπλης μάχης (εντυπωσιακά ευρήματα από την Αρχαία Ελλάδα) και η μετεξέλιξη τους σε μαχητικές τέχνες και τελικά σε αθλήματα πλήρους σωματικής επαφής.

    9.Αναλυτικό εγχειρίδιο στην κινησιολογία του Taekwondo. Ανάλυση κάθε τεχνικής, ορολογία – ονοματολογία (Κορεάτικα – Αγγλικά – Ελληνικά) και εκτέλεσημορφών προπόνησης.

    Διδακτική Ενότητα 3:

    Taekwondo και διατροφή στην παιδική ηλικία

    Μέθοδος υλοποίησης

    Σύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση: 10 ώρες

    1.Διατροφή μικρών αθλητών/τριών του Taekwondo: ενισχύοντας την αθλητική απόδοση.

    2.Αντιμετώπιση διατροφικών προβλημάτων των αθλητών/τριών του Taekwondo στην παιδική ηλικία (αναιμία, υπέρβαρα παιδιά, παχυσαρκία, απώλεια βάρους, κ.λπ.).

    3.Ενυδάτωση & αθλητική απόδοση.

    Διδακτική Ενότητα 4:

    Ψυχολογία-Παιδαγωγική: Προπονητής – Αθλητής

    Μέθοδος υλοποίησης

    Σύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση: 15 ώρες

    1.Η προσωπικότητα του προπονητή. Επίδραση και ευθύνες του έναντι των παιδιών.

    2.Βελτίωση της επικοινωνιακής ικανότητας του προπονητή.

    3.Γονείς παιδιών αθλητών & αθλητριών! Ορθή διαχείριση των δύσκολων σχέσεων μεταξύ:Γονέα – Αθλητή/τριας – Προπονητή.

    4.Παιδαγωγική σχέση μεταξύ προπονητή-αθλητή.

    5.Αθλητική Ψυχολογία (Μέρος 1ο): Κίνητρα στον αθλητισμό.

    6.Αθλητική Ψυχολογία (Μέρος 2ο): Επίδραση του άγχους στην αθλητική απόδοση.

    7.Αθλητική Ψυχολογία (Μέρος 3ο): Διαχείριση του άγχους στον αθλητισμό.

     

    Διδακτική Ενότητα 5:

    ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

    (Συμπληρωματικές γνώσεις – εκτός της εξεταστέας ύλης)

    Μέθοδος υλοποίησης

    Αποστολή έντυπου υλικού

    1.Taekwondo στην παιδική ηλικία (Μέρος 1Ο, σελίδες: 39).

    2.Taekwondo στην παιδική ηλικία (Μέρος 2Ο, σελίδες: 22).

    3.Συνοπτική ορολογία του Taekwondo(Αλφαβητική σειρά με βάση το αγγλικό αλφάβητο, σελίδα: 1).

    4.ΟΘΟΝΕΣ.(κινητά, τηλεόραση, η/υ, tablet). Πως επιδρούν στον εγκέφαλο και στην συμπεριφορά του παιδιού. Κίνδυνοι και αντιμετώπιση τους (Slides: 86).

    5.ΠΑΙΔΙ – ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ – ΥΓΕΙΑ (Ηλεκτρονικό βιβλίο, ΧρήστοςΚοτζαμανίδης, ΕλένηΜπάσα, Αντώνης Καμπάς, διατίθεται δωρεάν).

    Παρεχόμενα ECTS: 4

  • Εκπαιδευτικό Υλικό / Παροχές

    Όλες οι διαλέξεις (όπως περιγράφονται στις Διδακτικές Ενότητες) θα διανεμηθούν σε έντυπο υλικό στις/στους συμμετέχουσες/οντες σε γραπτά κείμενα PDF και Word.

    Αναλυτικά το εκπαιδευτικό υλικό που θα διανεμηθεί είναι:

    Α. ΔΙΔΑΚΤΕΑ ΥΛΗ

    1.Βασικές αρχές της φυσιολογίας στις αναπτυξιακές ηλικίες.

    2.Ανάπτυξη – ωρίμανση και νευρομυϊκές ιδιαιτερότητες των νεαρών αθλητριών/τών.

    3.Επίδραση της άσκησης στην ωρίμανση του εγκεφάλου και του Κεντρικού Νευρικού Συστήματος (ΚΝΣ) του παιδιού.

    4.Ψυχοκοινωνική ανάπτυξη της/του αθλήτριας/τή.

    5.Η θετικήεπίδραση της άσκησης στην διαμόρφωση του χαρακτήρα, της συμπεριφοράς και της προσωπικότητας του παιδιού.

    6.Βασικές αρχές της προπονητικής.

    7.Προπόνηση δύναμης και ισχύος στις αναπτυξιακές ηλικίες: νευρομυϊκές προσαρμογές.

    8.Ανάπτυξη της κρίσιμης ικανότητας της αερόβιας αντοχής στην παιδική ηλικία.

    9.Πρωταθλητισμός και παιδική ηλικία (6-12 ετών).

    10.Ιδιαιτερότητες της προπόνησης του Taekwondo στην παιδική ηλικία. Προσαρμογή της προπόνησης σύμφωνα με την ανάπτυξη του παιδιού.

    11.Ανάπτυξη δεξιοτήτων και αθλητικών ικανοτήτων για το Taekwondo, μέσω της εξάσκησης ειδικών παιχνιδιών διαχωρισμένα ανάλογα με την ηλικία.

    12.Λεπτομερής παρουσίαση των εξειδικευμένων παιχνιδιών. Επεξηγήσεις για την ορθή και αποτελεσματική εξάσκηση τους. Αντιμετώπιση των καταστάσεων που προκύπτουν κατά την εκτέλεσή τους.

    13.Διδακτική τεχνικής και μεθοδολογία διδασκαλίας στο Taekwondo.

    14.Καθορισμός στόχων του αθλητή/τριας, του προπονητή και του συλλόγου στον βραχυπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο προγραμματισμό στο Taekwondo.

    15.Μέθοδοι αύξησης της παρακίνησης των παιδιών για να συμμετέχουν με θετική διάθεση στην προπόνηση του Taekwondo. Τρόποι αποτροπής διακοπής της άσκησης.

    16.Σύντομη Ιστορία του Taekwondo (WTF & ITF).

    17.Προέλευση της Άοπλης και Ένοπλης μάχης (εντυπωσιακά ευρήματα από την Αρχαία Ελλάδα) και η μετεξέλιξη τους σε μαχητικές τέχνες και τελικά σε αθλήματα πλήρους σωματικής επαφής.

    18.Αναλυτικό εγχειρίδιο στην κινησιολογία του Taekwondo. Ανάλυση κάθε τεχνικής, ορολογία – ονοματολογία (Κορεάτικα – Αγγλικά – Ελληνικά) και εκτέλεσημορφών προπόνησης.

    19.Διατροφή μικρών αθλητών/τριών του Taekwondo: ενισχύοντας την αθλητική απόδοση.

    20.Αντιμετώπιση διατροφικών προβλημάτων των αθλητών/τριών του Taekwondoστην παιδική ηλικία (αναιμία, υπέρβαρα παιδιά, παχυσαρκία, απώλεια βάρους, κ.λπ.).

    21.Ενυδάτωση & αθλητική απόδοση.

    22.Η προσωπικότητα του προπονητή. Επίδραση και ευθύνες του έναντι των παιδιών.

    23.Βελτίωση της επικοινωνιακής ικανότητας του προπονητή.

    24.Γονείς παιδιών αθλητών & αθλητριών! Ορθή διαχείριση των δύσκολων σχέσεων μεταξύ:Γονέα – Αθλητή/τριας – Προπονητή.

    25.Παιδαγωγική σχέση μεταξύ προπονητή-αθλητή.

    26.Αθλητική Ψυχολογία. Κίνητρα στον αθλητισμό.

    27.Αθλητική Ψυχολογία. Επίδραση του άγχους στην αθλητική απόδοση.

    28.Αθλητική Ψυχολογία. Διαχείριση του άγχους στον αθλητισμό.

    29.TAEKWONDO. Σημειώσεις για το Χειμερινό εξάμηνο.

    30.TAEKWONDO. Σημειώσεις για το Εαρινό εξάμηνο.

    31.https://kostasbeis-tkd.gr

     

    Β. ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ (Συμπληρωματικές γνώσεις)

     

    Παρέχεται επιπλέον ενισχυτικό έντυπο υλικό (εκτός των διδακτικών ωρών του προγράμματος το οποίο ΔΕΝ συμπεριλαμβάνεται στην εξεταστέα ύλη) για την ολοκλήρωση της διάδοσης της πληροφορίας και τον εμπλουτισμό των γνώσεων των σπουδαστών του προγράμματος. Πιο συγκεκριμένα:

    1.Taekwondo στην παιδική ηλικία (Μέρος 1Ο, σελίδες: 39).

    2.Taekwondo στην παιδική ηλικία (Μέρος 2Ο, σελίδες: 22).

    3.Συνοπτική ορολογία του Taekwondo(Αλφαβητική σειρά με βάση το αγγλικό αλφάβητο, σελίδα: 1).

    4.ΟΘΟΝΕΣ (κινητά, τηλεόραση, η/υ, tablet). Πως επιδρούν στον εγκέφαλο και στην συμπεριφορά του παιδιού. Κίνδυνοι και αντιμετώπιση τους (Slides: 86).

    5.ΠΑΙΔΙ – ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ – ΥΓΕΙΑ (Ηλεκτρονικό βιβλίο, ΧρήστοςΚοτζαμανίδης, ΕλένηΜπάσα, Αντώνης Καμπάς, διατίθεται δωρεάν).

  • Υποχρεώσεις και Δικαιώματα Εκπαιδευομένων

    Α. Υποχρεώσεις Εκπαιδευομένων: 

    1. Η συμμετοχή στα προγράμματα του ΚΕΔΙΒΙΜ ΑΠΘ συνεπάγεται την πλήρη αποδοχή του Οδηγού Σπουδών του προγράμματος και του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του ΚΕΔΙΒΙΜ ΑΠΘ.  

    2. Η παρουσία των επιμορφούμενων στα εκπαιδευτικά προγράμματα είναι υποχρεωτική. Στα προγράμματα που υλοποιούνται με φυσική παρουσία, όπως και σε αυτά που υλοποιούνται με τη μέθοδο της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, η φοίτηση είναι γενικώς υποχρεωτική και το όριο απουσιών δεν μπορεί να υπερβαίνει το 10% των προβλεπόμενων ωρών εκπαίδευσης. Η παρακολούθηση της ασύγχρονης εκπαίδευσης υλοποιείται σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα μελέτης που έχει ορισθεί από κάθε πρόγραμμα.

    3.  Για την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος οι συμμετέχουσες/συμμετέχοντες θα πρέπει:

    ·το ποσοστό των απουσιών να μην υπερβαίνει το 10% των προβλεπόμενων ωρών εκπαίδευσης,

    ·να έχουν ολοκληρώσει με επιτυχία την προβλεπόμενη εξέταση,

    ·να έχουν καταβάλει το σύνολο των διδάκτρων μέχρι 15 Ιανουαρίου 2026.

    Β. Δικαιώματα Εκπαιδευομένων: 

    1. Οι εκπαιδευόμενες/οι ενημερώνονται από το Τμήμα Διοικητικής Υποστήριξης του ΚΕΔΙΒΙΜ για κάθε είδους πληροφορία που άπτεται της λειτουργίας του Κέντρου. 

    2. Οι εκπαιδευόμενες/οι υποστηρίζονται ηλεκτρονικά μέσω της εκπαιδευτικής πλατφόρμας από τις/τους εκπαιδεύτριες/τές, στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, για την επίλυση αποριών και την παροχή διευκρινίσεων σχετιζόμενων με τις θεματικές ενότητες του προγράμματος.  

    3. Οι εκπαιδευόμενες/οι έχουν δικαίωμα να αιτηθούν τη διακοπή παρακολούθησης του προγράμματος και την επιστροφή διδάκτρων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 12.9 του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του ΚΕΔΙΒΙΜ ΑΠΘ

    4. Οι εργασίες των εκπαιδευομένων προστατεύονται κατά τις διατάξεις περί πνευματικής ιδιοκτησίας. 

  • Πιστοποιητικό

    Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος απονέμεται στις/στους συμμετέχουσες/συμμετέχοντες Πιστοποιητικό Γενικής Επιμόρφωσης, το οποίο εκδίδεται από το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του ΑΠΘ και υπογράφεται από τον Πρόεδρο του ΚΕΔΙΒΙΜ.

    Στις/στους συμμετέχουσες/συμμετέχοντες που παρακολούθησαν, αλλά δεν ολοκλήρωσαν το σύνολο του προγράμματος, υπάρχει η δυνατότητα παροχής Βεβαίωσης Παρακολούθησης.

  • Επικοινωνία

    Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενες/οι μπορούν να επικοινωνούν με την κα.Φωτεινή Ραζάκου στα κάτωθι στοιχεία επικοινωνίας:

    Όνομα:Φωτεινή Ραζάκου

    Τηλέφωνο:6977 400 771

    Ώρες επικοινωνίας:18.00 – 21.00 μ.μ.

    email:fotraz@gmail.com

  • Κανονισμός Σπουδών ΚΕΔΙΒΙΜ ΑΠΘ
    Δείτε τον κανονισμό σπουδών ΕΔΩ
  • Κανονισμός Διαχείρισης Παραπόνων
    Δείτε τον κανονισμό διαχείρισης παραπόνων ΕΔΩ

ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Το κόστος συμμετοχής ανέρχεται στα 400 ευρώ τα οποία καταβάλλονται σε τρεις δόσεις:

·1η δόση ταυτόχρονα με την εγγραφή (100 ευρώ). Οι δικαιούχοι έκπτωσης καταβάλλουν 100 ευρώ.

·2η δόση μετά την έναρξη του προγράμματος, από 10 έως 15 Δεκεμβρίου 2025 (150 ευρώ). Οι δικαιούχοι έκπτωσης καταβάλλουν 100 ευρώ.

·3η δόση από 12 έως 15 Ιανουαρίου 2026 (150 ευρώ). Οι δικαιούχοι έκπτωσης καταβάλλουν 120 ευρώ.

·Τα χρήματα θα κατατεθούν σε τραπεζικό λογαριασμό του ΕΛΚΕ που θα γνωστοποιηθεί σύντομα στις/στους συμμετέχουσες/συμμετέχοντες.

·Τελική προθεσμία υποχρέωσης καταβολής-εξόφλησης είναι 12-15 Ιανουαρίου 2026.

Μετάβαση στο περιεχόμενο