2025-02-17 - 2025-10-17 ( 504 ώρες )
Μικτή μέθοδος διδασκαλίας
Η υποβολή αιτήσεων ολοκληρώνεται στις
Το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) σας καλωσορίζει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Εκπαίδευση για την Ένταξη» διάρκειας 504 ωρών, το οποίο διεξάγεται από τον Φεβρουάριο 2025 μέχρι τον Οκτώβριο 2025 και υλοποιείται με φυσική παρουσία και εξ αποστάσεως, με τη μέθοδο της σύγχρονης και της ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης. Οι δια ζώσης συναντήσεις πραγματοποιούνται στο παλιό κτίριο της Φιλοσοφικής Σχολής Α.Π.Θ. Για την ασύγχρονη εκπαίδευση χρησιμοποιείται πλατφόρμα moodle κατασκευασμένη από τη UNICEF ενώ για τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση χρησιμοποιείται το λογισμικό Zoom. Το πρόγραμμα παρέχει 17 ECTS.
Η ένταξη παιδιών με προσφυγικό/μεταναστευτικό υπόβαθρο στις τάξεις έχει αποτελέσει μεγάλη πρόκληση κατά τα τελευταία χρόνια για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Πολλές προσπάθειες έχουν γίνει από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για τη διευκόλυνση της φοίτησης και την ένταξη των παιδιών αυτών στο περιβάλλον της τυπικής εκπαίδευσης. Παρόλο που η πρόσβαση στα σχολεία έχει αυξηθεί για τα παιδιά με προσφυγικό/μεταναστευτικό υπόβαθρο, η τακτική φοίτηση και η πρόληψη της εγκατάλειψης της σχολικής διαδικασίας έχουν αποδειχθεί οι μεγαλύτερες προκλήσεις. Ως ανταπόκριση σε αυτές τις επείγουσες ανάγκες, η UNICEF, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και Ελληνικά Πανεπιστήμια υλοποιεί την επιμόρφωση «Εκπαίδευση για την Ένταξη» μέσω του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης για τις περιφέρειες της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας, της Ηπείρου, και της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, με στόχο την κατάρτιση και καθοδήγηση εκπαιδευτικών που διδάσκουν σε παιδιά με προσφυγικό και μεταναστευτικό υπόβαθρο. Το πρόγραμμα «Εκπαίδευση για την Ένταξη» είναι δωρεάν και μοριοδοτούμενο.
Επιστημονική Υπεύθυνη του προγράμματος είναι η Δέσποινα Παπαδοπούλου, Καθηγήτρια Γλωσσολογίας στο Τμήμα Φιλολογίας του ΑΠΘ, η οποία ειδικεύεται σε ζητήματα δι/πολύγλωσσης ανάπτυξης και επεξεργασίας αλλά και σε ζητήματα κατάκτησης και διδασκαλίας μιας γλώσσας ως δεύτερης. Η Δέσποινα Παπαδοπούλου έχει εργαστεί σε πλήθος ερευνητικών προγραμμάτων, ευρωπαϊκών και εγχώριων, για την δι/πολυγλωσσία και τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας, ενώ έχει δημοσιεύσει σε έγκριτα περιοδικά σειρά άρθρων σχετικών με τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα.
Στο πρόγραμμα διδάσκουν μέλη του διδακτικού προσωπικού του ΑΠΘ (μέλη ΔΕΠ και ΕΔΙΠ), στελέχη της εκπαίδευσης (Συντονίστριες Εκπαίδευσης Προσφύγων, Σύμβουλοι Εκπαίδευσης) με πλούσιο ακαδημαϊκό υπόβαθρο και πολυετή εμπειρία σε ζητήματα που αφορούν τη σχολική κοινότητα, νέες/οι ερευνήτριες/ερευνητές αλλά και ειδικοί σε νομικά και άλλα ζητήματα.
Έναρξη προγράμματος: 17/2/2025
Λήξη προγράμματος: 17/10/2025
Διάρκεια: 504 ώρες
Κόστος: Το πρόγραμμα παρέχεται δωρεάν (κάλυψη διδάκτρων από τη UNICEF).
Παρέχεται πιστοποιητικό επιμόρφωσης/ ECTS
Αιτήσεις γίνονται δεκτές από 14/2/25 έως 17/2/25
Διδακτικό προσωπικό
α/α | Ον/μο | Ιδιότητα |
1 | Δέσποινα Παπαδοπούλου | Καθηγήτρια, ΑΠΘ, Τμήμα Φιλολογίας |
2 | Νικόλαος Αμβράζης | ΕΔΙΠ, ΑΠΘ, Τμήμα Φιλολογίας |
3 | Παναγιώτης Ανδρέου | Επιστημονικός Συνεργάτης, ΑΠΘ, Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών |
4 | Σοφία Αυγητίδου | Καθηγήτρια, ΑΠΘ, Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής |
5 | Βασίλειος Βαρσαμόπουλος | Φιλόλογος, Υπ. Διδάκτωρ, ΑΠΘ, Τμήμα Φιλολογίας |
6 | Παναγιώτα Γάτση | Εκπαιδευτικός-Ερευνήτρια |
7 | Γερακινή Δούκα | Υπ. Διδακτόρισσα, ΑΠΘ, Τμήμα Φιλολογίας |
8 | Κυριακή Δούμου | Υπ. Διδακτόρισσα, ΑΠΘ, Τμήμα Ψυχολογίας |
9 | Ελευθερία Ζάγκα | Σύμβουλος εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης |
10 | Αναστασία Ζησάκου | Υπ. Διδακτόρισσα, ΑΠΘ, Τμήμα Ψυχολογίας |
11 | Αγγελική Ζιάκα | Καθηγήτρια, ΑΠΘ, Τμήμα Θεολογίας |
12 | Αθανάσιος Καρασίμος | Επίκουρος Καθηγητής, ΑΠΘ, Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας |
13 | Ερμοφίλη Καλαμακίδου | Φιλόλογος |
14 | Βασιλική Κιμισκίδου | Φιλόλογος |
15 | Βικτώρια Κοεμτζοπούλου | Συντονίστρια Εκπαίδευσης Πορσφύγων, Διαβατά Θεσ/νίκης |
16 | Ειρήνη Κόντα | ΕΔΙΠ, ΑΠΘ, Τμήμα Φιλολογίας |
17 | Μαρία Μαρτζούκου | Συμβασιούχος Διδάσκουσα, ΕΑΠ |
18 | Δημήτριος Μιχελιουδάκης | Επίκουρος Καθηγητής, ΑΠΘ, Τμήμα Φιλολογίας |
19 | Αφροδίτη Μπάκα | Επίκουρη Καθηγήτρια, ΑΠΘ, Τμήμα Ψυχολογίας |
20 | Θεοφανούλα Μπαλίτα | Συντονίστρια Εκπαίδευσης Πορσφύγων, Διαβατά Θεσ/νίκης |
21 | Αθηνά Ναχοπούλου | Υπ. Διδακτόρισσα, ΑΠΘ, Τμήμα Φιλολογίας |
22 | Χρυσούλα Παπαδοπούλου | ΕΕΠ, ΑΠΘ, Τμήμα Θεολογίας |
23 | Αναστασία Πασπάλη | Μεταδιδακτορική ερευνήτρια, ΑΠΘ |
24 | Βιργινία Πολίτη | Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων, Δήμος Θεσ/νίκης |
25 | Ανθούλα Ρεβυθιάδου | Καθηγήτρια, ΑΠΘ, Τμήμα Φιλολογίας |
26 | Μαρία Σουκαλοπούλου | Εκπαιδευτικός |
27 | Αντώνιος Σπάθης | Δικηγόρος, Δικηγορικός Σύλλογος Θεσ/νίκης |
28 | Αλέξανδρος Τάντος | Επίκουρος Καθηγητής, ΑΠΘ, Τμήμα Φιλολογίας |
29 | Ευαγγελία Φίγγου | Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, ΑΠΘ, Τμήμα Ψυχολογίας |
30 | Γεωργία Φωτιάδου | ΕΔΙΠ, ΑΠΘ, Τμήμα Φιλολογίας |
Το Πρόγραμμα «Εκπαίδευση για την Ένταξη» είναι ένα δωρεάν και μοριοδοτούμενο πρόγραμμα για εκπαιδευτικούς και στελέχη της εκπαίδευσης που εμπλέκονται στην εκπαίδευση παιδιών με προσφυγικό/μεταναστευτικό υπόβαθρο. Πρόκειται για μια συνεργασία του Εργαστηρίου Γλωσσολογίας του Τομέα Γλωσσολογίας του Τμήματος Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με το Γραφείο της UNICEF στην Ελλάδα, με την υποστήριξη του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και υπό την εποπτεία του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Ο βασικός στόχος του προγράμματος είναι να επιμορφώσει τις/τους εκπαιδευτικούς που εμπλέκονται στην εκπαίδευση παιδιών με προσφυγικό/μεταναστευτικό υπόβαθρο, προκειμένου να διασφαλίσει ότι όλα τα παιδιά έχουν πρόσβαση σε ποιοτική, συμπεριληπτική εκπαίδευση.
Ολοκληρώνοντας το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα, οι συμμετέχουσες/συμμετέχοντες αναμένεται:
Το πρόγραμμα απευθύνεται κατά προτεραιότητα σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και στελέχη της εκπαίδευσης που εμπλέκονται στην εκπαίδευση παιδιών με προσφυγικό/μεταναστευτικό υπόβαθρο. Είναι επίσης ανοικτό σε εκπαιδευτικούς γενικά και σε αποφοίτους σχετικών σχολών.
Όσον αφορά την επιλογή των υποψηφίων, παρουσιάζονται παρακάτω οι ομάδες με σειρά προτεραιότητας:
Προαπαιτούμενα για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα.
Βασικές γνώσεις χειρισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών
Το επιμορφωτικό πρόγραμμα περιλαμβάνει 504 ώρες επιμόρφωσης, οι οποίες κατανέμονται ως εξής:
Η σύγχρονη επιμόρφωση περιλαμβάνει 88 ώρες σύγχρονων συναντήσεων επιμορφωτ(ρι)ών και επιμορφούμενων. Οι 416 ώρες ασύγχρονης επιμόρφωσης αφορούν (α) τη μελέτη σχετικού αναρτημένου υλικού και (β) την πραγματοποίηση δραστηριοτήτων.
Δομή Εκπαιδευτικού προγράμματος
Οι θεματικές ενότητες του προγράμματος είναι οι εξής:
Οι ενότητες με έντονη γραφή περιλαμβάνουν κάποιος είδος άσκησης με τη μορφή κουίζ ή/και εργασίας. Το σύνολο των παρεχόμενων ECTS είναι 17.
Στις συμμετέχουσες/στους συμμετέχοντες παρέχονται:
Α. Υποχρεώσεις Εκπαιδευομένων:
Α) έχουν παρακολουθήσει τουλάχιστον το 80% των σύγχρονων συναντήσεων.
Β) να έχουν ολοκληρώσει με επιτυχία όλες τις δραστηριότητες: κουίζ και εργασίες.
Β. Δικαιώματα Εκπαιδευομένων:
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος απονέμεται στις/στους συμμετέχουσες/συμμετέχοντες Πιστοποιητικό Εξειδικευμένης Επιμόρφωσης, το οποίο εκδίδεται από το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του ΑΠΘ και υπογράφεται από τον Πρόεδρο του ΚΕΔΙΒΙΜ.
Στις/στους συμμετέχουσες/συμμετέχοντες που παρακολούθησαν, αλλά δεν ολοκλήρωσαν το σύνολο του προγράμματος, υπάρχει η δυνατότητα παροχής Βεβαίωσης Παρακολούθησης.
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενες/οι μπορούν να επικοινωνούν με την ομάδα διοικητικής υποστήριξης στα κάτωθι στοιχεία επικοινωνίας: t4i.auth@gmail.com
Το πρόγραμμα παρέχεται δωρεάν (κάλυψη διδάκτρων από τη UNICEF).
Τμήμα Διοικητικής Υποστήριξης ΚΕΔΙΒΙΜ ΑΠΘ
Τηλέφωνα: +30 2310 99 67 -82, -88, -83, -81
E-mail: kedivim@auth.gr
Ανάπτυξη: Κέντρο Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ΑΠΘ
Χρησιμοποιούμε cookies για τη συλλογή πληροφοριών σχετικά με τη χρήση του ιστοτόπου μας από τους επισκέπτες, με στόχο την κάλυψη των αναγκών των περισσοτέρων επισκεπτών και τη βελτίωση του περιεχομένου του ιστοτόπου μας καθώς και τη διευκόλυνση του ιστοτόπου μας.