Search
Close this search box.

Αξιολόγηση και διδασκαλία της ξένης γλώσσας σε άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

2024-11-01 - 2025-07-01 ( 410 ώρες )

ΜΕΘΟΔΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ:

Εξ αποστάσεως

ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΚΠΤΩΣΗΣ:

Βάσει εκπτωτικής πολιτικής

ECTS:
13,5
Δίδακτρα:
300€
Υπεύθυνος Προγράμματος:
Χάρις-Όλγα Παπαδοπούλου
Η υποβολή αιτήσεων ολοκληρώνεται στις
15-10-2024

Αξιολόγηση και διδασκαλία της ξένης γλώσσας σε άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες

Η υποβολή αιτήσεων ολοκληρώνεται στις

15-10-2024

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

  • Σύντομη Περιγραφή

    Το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) σας καλωσορίζει στον 2ο κύκλο του εκπαιδευτικού προγράμματος με τίτλο «Αξιολόγηση και διδασκαλία της ξένης γλώσσας σε άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες», διάρκειας 410 διδακτικών ωρών, το οποίο θα πραγματοποιηθεί από τον Νοέμβριο 2024 έως τον Ιούλιο 2025 και θα υλοποιηθεί με ασύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία μέσω της πλατφόρμας elearning.auth.gr.

    Επιστημονικά Υπεύθυνη του προγράμματος είναι η κ. Χάρις-Όλγα Παπαδοπούλου (M.Sc. & DPhil Oxford University, UK), Καθηγήτρια Διδακτικής του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΑΠΘ, με πολυετή εμπειρία στην εκπαίδευση εκπαιδευτικών και σημαντική ερευνητική και εκπαιδευτική ενασχόληση με ζητήματα που αφορούν στη διδακτική των ξένων γλωσσών και την υποστήριξη των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες μέσα στην τάξη (ανίχνευση, διάγνωση και αντιμετώπιση των ειδικών εκπαιδευτικών ικανοτήτων).

    Στο πρόγραμμα διδάσκουν καθηγήτριες του ΑΠΘ, μεταδιδακτορικές ερευνήτριες και εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό με πολυδιάστατη γνώση στον τομέα της αξιολόγησης και της διδασκαλίας των ξένων γλωσσών σε άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες.

    Έναρξη προγράμματος: Νοέμβριος 2024

    Λήξη προγράμματος: Ιούλιος 2025

    Διάρκεια: 410 διδακτικές ώρες

    Κόστος: 300 ευρώ

    Παρέχεται εκπτωτική πολιτική

    Παρέχεται πιστοποιητικό επιμόρφωσης / 13,5 ECTS

    Οι ενδιαφερόμενες/ενδιαφερόμενοι υποβάλλουν μέχρι 15/10/2024 αίτηση ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του ΑΠΘ.

    Η αίτηση πρέπει να συνοδεύεται από τα ακόλουθα δικαιολογητικά:

    1. Πτυχίο ΑΕΙ (ή Βεβαίωση Περάτωσης Σπουδών)
    2. Βεβαίωση φοίτησης (σε περίπτωση μεταπτυχιακών σπουδών/εκπόνησης διδακτορικής διατριβής)
    3. Έγγραφα που να πιστοποιούν ότι η/ο υποψήφια/ος ανήκει σε μια από τις δύο ομάδες που δικαιούνται έκπτωση
    4. Υπεύθυνη δήλωση, μέσω της υπηρεσίας gov.gr όπου η υποψήφια/ο υποψήφιος δηλώνει πως όλα τα στοιχεία που αναφέρονται στα έγγραφα που προσκόμισε για την επιλογή και εγγραφή της/του στο πρόγραμμα είναι αληθή
    5. Σύντομο Βιογραφικό (300 λέξεις, στην ελληνική γλώσσα)
  • Στόχος του προγράμματος

    Στόχος του προγράμματος είναι η κατάρτιση και εξειδίκευση επιστημόνων στις βασικές έννοιες που αφορούν στη διαχείριση της ετερογένειας στο μάθημα της ξένης γλώσσας (Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση). Ειδικότερα, οι συμμετέχουσες/οντες μετά το πέρας της επιμόρφωσης θα:

    • κατανοήσουν τις βασικές έννοιες και τις κατηγορίες της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
    • κατανοήσουν τη διαδικασία διάγνωσης των ειδικών εκπαιδευτικών ικανοτήτων
    • κατανοήσουν τα είδη των ειδικών εκπαιδευτικών ικανοτήτων και πώς αυτά επηρεάζουν την εκμάθηση της ξένης γλώσσας
    • εξοικειωθούν με την αξιοποίηση κατάλληλων διαδικασιών και εργαλείων σταθμισμένων, αλλά και άτυπης διδακτικής αξιολόγησης, για το μάθημα της ξένης γλώσσας
    • έρθουν σε επαφή με κατάλληλες διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για εφαρμογή τόσο στο πλαίσιο της τάξης όσο και της ατομικής διδασκαλίας και θα κατανοήσουν τη χρησιμότητα της χρήσης των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία, ειδικά στον τομέα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
  • Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Ολοκληρώνοντας το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, οι συμμετέχουσες/συμμετέχοντες θα:

    • μπορούν να αναφέρουν τα βασικά χαρακτηριστικά για τις κύριες διαγνωστικές κατηγορίες ειδικών εκπαιδευτικών ικανοτήτων
    • γνωρίζουν τα στάδια της διαγνωστικής προσέγγισης και τους τρόπους διδακτικής αξιολόγησης στο μάθημα της ξένης γλώσσας
    • γνωρίζουν το μοντέλο Ανταπόκρισης στην Παρέμβαση και θα έχουν ενημερωθεί για διάφορες πρακτικές εφαρμογές του στο μάθημα της ξένης γλώσσας
    • γνωρίζουν την έννοια της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας και θα έχουν ενημερωθεί για διάφορες πρακτικές εφαρμογές της στο μάθημα της ξένης γλώσσας
    • γνωρίζουν την Πολυαισθητηριακή Μέθοδο Διδασκαλίας και θα έχουν ενημερωθεί για διάφορες πρακτικές εφαρμογές της στο μάθημα της ξένης γλώσσας
    • μπορούν να αξιοποιούν τη μεθοδολογία ανάλυσης λαθών στην ανάγνωση, φωνολογική επίγνωση, ορθογραφημένη γραφή και παραγωγή γραπτού λόγου
    • μπορούν να χρησιμοποιούν ΤΠΕ και εκπαιδευτικά λογισμικά που έχουν αναπτυχθεί με στόχο την υποστήριξη των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες
    • μπορούν να χρησιμοποιούν στη διδακτική πράξη προσαρμογές με στόχο τη βελτίωση της αναγνωστικής ευχέρειας, της ορθογραφημένης γραφής, της φωνολογικής επίγνωσης, της κατανόησης και της παραγωγής γραπτού/προφορικού λόγου και των μεταγνωστικών δεξιοτήτων
    • μπορούν να καταγράψουν με τη χρήση διαφόρων εργαλείων τις ανάγκες και προτιμήσεις των ατόμων σε σχέση με τη διδασκαλία του μαθήματος της ξένης γλώσσας
    • έχουν ευαισθητοποιηθεί σχετικά με τη συνεργασία οικογένειας και σχολείου.
  • Σε ποιους απευθύνεται

    Το πρόγραμμα απευθύνεται κυρίως σε:

    • εκπαιδευτικούς ξένων γλωσσών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
    • εκπαιδευτικούς ξένων γλωσσών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
    • εκπαιδευτικούς ξένων γλωσσών σε πλαίσια πέραν του σχολείου (π.χ. του ιδιωτικού τομέα)
    • στελέχη εκπαίδευσης (συντονίστριες/ιστές εκπαιδευτικού έργου, διευθύντριες/υντές)
    • στελέχη διαγνωστικών κέντρων εκπαίδευσης
    • εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής εκπαίδευσης κάθε ειδικότητας
    • ειδικές/ούς παιδαγωγούς
    • κοινωνικές/ούς λειτουργούς, ψυχολόγους, λογοθεραπεύτριες/ευτές, εργοθεραπεύτριες/ευτές
    • απόφοιτες/ους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (ΑΕΙ/ ΑΤΕΙ/ ΤΕΙ)
    • δημόσιες/ους Υπαλλήλους
    • υπαλλήλους Τοπικής και Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης.
  • Κριτήρια επιλογής

    Αίτηση συμμετοχής μπορούν να υποβάλουν απόφοιτες/οι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και φοιτήτριες/ές μεταπτυχιακού ή διδακτορικού κύκλου σπουδών.

    Για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα απαιτούνται:

    ► Πρόσβαση στο Διαδίκτυο

    ► Κατοχή προσωπικού e-mail

    ► Βασικές γνώσεις χειρισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών

  • Μέθοδος Υλοποίησης

    Το πρόγραμμα αποτελείται από έξι Διδακτικές Ενότητες οι οποίες είναι δομημένες ως εξής: Πρόκειται για μία αλυσίδα βιντεοσκοπημένων παρουσιάσεων για την επεξεργασία και αφομοίωση των οποίων προβλέπονται αφενός ερωτήσεις στο τέλος κάθε μικρής υποενότητας/διάλεξης και αφετέρου mini projects και case studies που αφορούν στην ανεξάρτητη μελέτη επιστημονικών άρθρων και εργασιών σε ζητήματα σχετικά με τη θεματολογία της Διδακτικής Ενότητας και στην απάντηση σχετικών με το περιεχόμενό τους ερωτήσεων (οι επιμορφούμενες/οι θα πρέπει να συγκεντρώσουν τη βαθμολογία 50%). Στο τέλος κάθε Διδακτικής Ενότητας προβλέπεται ένα τεστ συνολικής αξιολόγησης. Η συνολική αξιολόγηση αποτελείται από ερωτήσεις, οι οποίες θα αντλούνται από τράπεζα ερωτήσεων και σε περίπτωση επανάληψης του τεστ (λόγω μη επίτευξης της επιθυμητής συνολικής βαθμολογίας) οι ερωτήσεις αυτές θα αλλάζουν. Οι ερωτήσεις της συνολικής αξιολόγησης αφορούν σε όλη την ύλη της εκάστοτε Διδακτικής Ενότητας και οι επιμορφούμενες/οι θα πρέπει να συγκεντρώσουν τη βαθμολογία 50%. Οι επιμορφούμενες/οι έχουν τη δυνατότητα να απαντήσουν σε όλα τα προαναφερθέντα είδη ερωτημάτων έως τρεις φορές.

  • Πρόγραμμα Σπουδών

    Η/Ο κάθε επιμορφούμενη/ος επιλέγει μία από τις ξένες γλώσσες Αγγλικά, Γερμανικά, Γαλλικά, Ιταλικά, Ελληνικά. Σε περίπτωση που κάποια/ος επιμορφούμενος/η επιθυμεί να επιλέξει κατά την αίτησή της/του δύο ξένες γλώσσες επεξεργάζεται το υλικό και τις δραστηριότητες και για τις δύο ξένες γλώσσες που έχει επιλέξει και δεν επεξεργάζεται την τελευταία Διδακτική Ενότητα, δηλαδή τη Διδακτική Ενότητα 6.

    Δομή-Εκπαιδευτικού-Προγράμματος_Αξιολόγηση_2ος κύκλος

  • Εκπαιδευτικό Υλικό / Παροχές

    Στις συμμετέχουσες/στους συμμετέχοντες παρέχονται:

    1. Παρουσιάσεις (βίντεο/PowerPoint)
    2. Κουίζ
    3. Συνοδευτικές δραστηριότητες επεξεργασίας και αφομοίωσης
    4. Επιπρόσθετο υλικό, όπως εργαλεία αξιολόγησης και παρέμβασης
    5. Αρχεία με επιπλέον βιβλιογραφία για κάθε επιμέρους Διδακτική Ενότητα
    6. Αρχεία με τα άρθρα που είναι απαραίτητα για τις ασκήσεις ή/και μελέτες περιπτώσεων.
  • Υποχρεώσεις και Δικαιώματα Εκπαιδευομένων
    1. Η συμμετοχή στα προγράμματα του ΚΕΔΙΒΙΜ ΑΠΘ συνεπάγεται την πλήρη αποδοχή του Οδηγού Σπουδών του προγράμματος και του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του ΚΕΔΙΒΙΜ ΑΠΘ.
    2. Η παρουσία των επιμορφούμενων στα εκπαιδευτικά προγράμματα είναι υποχρεωτική. Στα προγράμματα που υλοποιούνται με φυσική παρουσία, όπως και σε αυτά που υλοποιούνται με τη μέθοδο της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, η φοίτηση είναι γενικώς υποχρεωτική και το όριο απουσιών δεν μπορεί να υπερβαίνει το 10% των προβλεπόμενων ωρών εκπαίδευσης. Η παρακολούθηση της ασύγχρονης εκπαίδευσης υλοποιείται σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα μελέτης που έχει ορισθεί από κάθε πρόγραμμα.
    3.   Για την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος οι συμμετέχουσες/συμμετέχοντες θα πρέπει:
    • το ποσοστό των απουσιών να μην υπερβαίνει το 10% των προβλεπόμενων ωρών εκπαίδευσης,
    • να έχουν ολοκληρώσει με επιτυχία την προβλεπόμενη εξέταση,
    • να έχουν καταβάλει το σύνολο των διδάκτρων.

    Β. Δικαιώματα Εκπαιδευομένων: 

    1. Οι εκπαιδευόμενες/οι ενημερώνονται από το Τμήμα Διοικητικής Υποστήριξης του ΚΕΔΙΒΙΜ για κάθε είδους πληροφορία που άπτεται της λειτουργίας του Κέντρου.
    2. Οι εκπαιδευόμενες/οι υποστηρίζονται ηλεκτρονικά μέσω της εκπαιδευτικής πλατφόρμας από τις/ τους εκπαιδεύτριες/τές, στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, για την επίλυση αποριών και την παροχή διευκρινίσεων σχετιζόμενων με τις θεματικές ενότητες του προγράμματος.
    3. Οι εκπαιδευόμενες/οι έχουν δικαίωμα να αιτηθούν τη διακοπή παρακολούθησης του προγράμματος και την επιστροφή διδάκτρων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 12.9 του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του ΚΕΔΙΒΙΜ ΑΠΘ.
    4. Οι εργασίες των εκπαιδευομένων προστατεύονται κατά τις διατάξεις περί πνευματικής ιδιοκτησίας.

    Αναγνώριση και Μοριοδότηση Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης

    Μοριοδότηση για τον διορισμό εκπαιδευτικών ΕΑΕ – Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Νόμος 4589, ΦΕΚ 13 Α/29-01-2019 ΑΡΘΡΟ 58, ιι ) 2 μονάδες

    Ένταξη στον επικουρικό αξιολογικό πίνακα εκπαιδευτικών ΕΑΕ – Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Νόμος 4589, ΦΕΚ 13 Α/29-01-2019 ΑΡΘΡΟ 58)

    Μοριοδότηση για τον διορισμό εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης (Νόμος 4589, ΦΕΚ 13 Α/29-01-2019 ΑΡΘΡΟ 57, ιι) 2 μονάδες

    Μοριοδότηση για διορισμό μελών ΕΒΠ (Νόμος 4589, ΦΕΚ 13 Α/29-01-2019 ΑΡΘΡΟ 60 ) 2 μονάδες

    Μοριοδότηση στη διαδικασία επιλογής στελεχών εκπαίδευσης, σε υποψήφιες/ους Διευθύντριες/ες και Υποδιευθύντριες/ες (N.4823/2021, ΦΕΚ 136/Α/3-8-2021 , Άρθρο 33, παρ. 2) 1 μονάδα

  • Πιστοποιητικό

    Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος απονέμεται στις/τους συμμετέχουσες/συμμετέχοντες Πιστοποιητικό Εξειδικευμένης Επιμόρφωσης, το οποίο εκδίδεται από το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του ΑΠΘ και υπογράφεται από τον Πρόεδρο του ΚΕΔΙΒΙΜ και τον Επιστημονικά Υπεύθυνο του Προγράμματος.

    Στις/τους συμμετέχουσες/συμμετέχοντες που παρακολούθησαν αλλά δεν ολοκλήρωσαν το σύνολο του προγράμματος, μπορεί να παρέχεται Βεβαίωση Παρακολούθησης.

  • Επικοινωνία

    Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενες/οι μπορούν να στέλνουν ηλεκτρονικό μήνυμα στο xgdiaviou@del.auth.gr ή/και να επικοινωνούν κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες με την Επιστημονικά Υπεύθυνη του προγράμματος κ. Χάρις-Όλγα Παπαδοπούλου (τηλ. επικοινωνίας 2310-997550), καθώς και με τη συνεργάτιδα του προγράμματος, κ. Φωτεινή Καλογερογιάννη (τηλ. επικοινωνίας 6972520901).

     

  • Κανονισμός Σπουδών ΚΕΔΙΒΙΜ ΑΠΘ
    Δείτε τον κανονισμό σπουδών ΕΔΩ
  • Κανονισμός Διαχείρισης Παραπόνων
    Δείτε τον κανονισμό διαχείρισης παραπόνων ΕΔΩ

ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

/ ΕΚΠΤΩΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Το κόστος συμμετοχής του προγράμματος ανέρχεται στα 300 ευρώ.

Παρέχεται εκπτωτική πολιτική:

 Έκπτωση 30%

Έκπτωση 30% δικαιούνται βάσει δικαιολογητικών οι παρακάτω:

  • Προσωπικό που εργάζεται στα ΑΕΙ και Ερευνητικά Κέντρα της ημεδαπής (πιστοποιητικό εργασίας)
  • Φοιτήτριες/ητές ΑΕΙ (αντίγραφο πανεπιστημιακής ταυτότητας)
  • Άνεργες/οι (βεβαίωση ανεργίας)
  • Κάτοχοι Ευρωπαϊκής Κάρτας Νέων (αντίγραφο κάρτας)
  • ΑμεΑ (πιστοποιητικό αναπηρίας)
  • Πολύτεκνες/οι ή μέλη πολύτεκνης οικογένειας (πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης)

Έκπτωση 15%

‘Εκπτωση 15% δικαιούνται βάσει δικαιολογητικών οι παρακάτω:

  • Απόφοιτες/οι του ΑΠΘ (αντίγραφο Πτυχίου)
  • Όσες/οι παρακολούθησαν κάποιο πρόγραμμα του ΚΕΔΙΒΙΜ στο παρελθόν (Βεβαίωση)
  • Ομαδικές εγγραφές 4 ατόμων και άνω στο ίδιο πρόγραμμα

Σύμφωνα με την απόφαση της υπ.αρ. 40/17-2-2022 Συνεδρίασης του Συμβουλίου του ΚΕΔΙΒΙΜ ΑΠΘ η εκπτωτική πολιτική εφαρμόζεται σε ποσοστό 30% του συνόλου των επιμορφούμενων (αν για παράδειγμα οι επιμορφούμενες/νοι είναι 20, έκπτωση θα πάρουν οι πρώτοι 6 με σειρά προτεραιότητας στις αιτήσεις.

Οι υποψήφιες/οι επιμορφούμενες/οι υποβάλλουν εφάπαξ και μέχρι 30.09.2024 το αντίστοιχο ποσό στον Λογαριασμό του ΕΛΚΕ – Τράπεζα Πειραιώς:

Δικαιούχος

ΕΙΔΙΚΟΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ ΚΟΝΔΥΛΙΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – ΚΕ.Δ.Ε.Α.
3ης ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥΠΟΛΗ
54636 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Στοιχεία Λογαριασμού

Αριθμός Λογαριασμού: 5202-057157-381
IBAN: GR9401722020005202057157381
Code Bic (SWIFT Address): PIRBGRAA

Κατά την πληρωμή είναι απαραίτητο να αναγράφονται τα παρακάτω:

Αιτιολογία: 76263 και το ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ της/του υποψήφιας/υποψηφίου

Είναι επίσης απαραίτητο να αποσταλεί το αποδεικτικό κατάθεσης στο e-mail του προγράμματος: xgdiaviou@del.auth.gr

Για την ολοκλήρωση της εγγραφής, μετά από ενημέρωση από τη γραμματεία του προγράμματος (μέχρι 13.09.2024)  σχετικά με την αποδοχή της αίτησης και το τελικό ύψος των διδάκτρων, είναι προϋπόθεση να κατατεθεί εφάπαξ και μέχρι 30.09.2024 το αντίστοιχο ποσό στον Λογαριασμό του ΕΛΚΕ – Τράπεζα Πειραιώς.

Μετάβαση στο περιεχόμενο