2022-04-06 - 2022-06-08 ( )
Εξ αποστάσεως
Η υποβολή αιτήσεων ολοκληρώνεται στις
Το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) σας καλωσορίζει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Προσέγγιση του παιδοφθαλμολογικού ασθενούς», διάρκειας 32 διδακτικών ωρών, το οποίο θα διεξαχθεί σε έναν κύκλο σπουδών στο εαρινό εξάμηνο του 2022 και θα υλοποιηθεί με σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέσω της πλατφόρμας zoom.
Επιστημονική Υπεύθυνη του προγράμματος είναι η Ασημίνα Ματαυτσή, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Ιατρικής, Σχολή Επιστημών Υγείας, Α.Π.Θ.
Στο πρόγραμμα διδάσκουν Καθηγήτριες και Καθηγητές του ΑΠΘ, εξειδικευμένο ακαδημαϊκό προσωπικό στον τομέα της Οφθαλμολογίας, της Παιδοφθαλμολογίας, της Παιδιατρικής και της Ψυχολογίας, Διδάκτορες και Υποψήφιοι Διδάκτορες του Τμήματος Ιατρικής Α.Π.Θ.:
Αιτήσεις
Οι ενδιαφερόμενες/οι υποβάλλουν αίτηση ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του ΑΠΘ.
Η Αίτηση πρέπει να περιλαμβάνει το ονοματεπώνυμο και τα στοιχεία επικοινωνίας (ηλεκτρονική διεύθυνση και τηλέφωνο) του/της ενδιαφερόμενου/ης.
Σε περίπτωση που δεν συγκεντρωθεί ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός επιμορφούμενων, το ΚΕΔΙΒΙΜ διατηρεί το δικαίωμα αλλαγής της ημερομηνίας έναρξης του προγράμματος ή και ακύρωσής του.
Στόχος του προγράμματος είναι να εισάγει τον εκπαιδευόμενο στα συνήθη θέματα που αντιμετωπίζει ο επαγγελματίας υγείας όταν έρχεται σε επαφή με τον παιδοφθαλμολογικό ασθενή και την οικογένειά του, έτσι ώστε η προσέγγιση να είναι πιο εύκολη και αποτελεσματική. Το μικρό παιδί με οφθαλμολογικό νόσημα είναι δυσπρόσιτο και αποθαρρύνει τον θεράποντα νοσηλευτή ή ιατρό από την προσπάθεια να το πλησιάσει. Η επικοινωνία με το παιδί και το περιβάλλον του, οι ιατρονομικές προεκτάσεις, τα συνήθη νοσήματα του οφθαλμού στην παιδική ηλικία, η ψυχολογία του παιδιού και των δικών του, η σημασία της όρασης για την ανάπτυξη του παιδιού ως ατόμου, είναι μερικά βασικά θέματα που θα αναπτυχθούν, ώστε να εξοικειώσουν τον εκπαιδευόμενο, να τον εκπαιδεύσουν σε μια πιο επιδέξια προσέγγιση του παιδοφθαλμολογικού ασθενούς και να τον διευκολύνουν στην κλινική πράξη.
Το πρόγραμμα θα διαμορφωθεί κατά το δυνατόν διαδραστικό μέσα από τη συζήτηση και την παρουσίαση περιπτώσεων. Γι’αυτό και σχεδιάστηκε σε σύγχρονη και όχι ασύγχρονη τηλεκπαίδευση, ώστε να ενθαρρυνθεί η συμμετοχή των εκπαιδευομένων με ερωτήσεις και τοποθετήσεις. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει πολλούς εκπαιδευτές με στόχο να καλύψει διεπιστημονικά και σε πολλά επίπεδα τη θεματολογία. Οι δεξιότητες που ευελπιστούμε να αποκομίσουν οι εκπαιδευόμενοι περιλαμβάνουν κάποιες βασικές θεωρητικές δεξιότητες παιδοφθαλμολογίας, αλλά επίσης ήπιες δεξιότητες (soft skills) που αφορούν τον ευαίσθητο πληθυσμό των παιδοφθαλμολογικών ασθενών, όπως ενσυναίσθηση, επικοινωνία, διαχείριση επείγοντος ή σοβαρού παιδοφθαλμολογικού θέματος, κλπ.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε νέους επαγγελματίες υγείας, νοσηλευτές και ιατρούς, ειδικευόμενους και ειδικούς. Επίσης δεν αποκλείεται να ενδιαφέρει επαγγελματίες υγείας που αντιμετωπίζουν παιδιά με οφθαλμολογικά νοσήματα π.χ. φυσιοθεραπευτές.
Αίτηση συμμετοχής μπορούν να υποβάλουν:
Προαπαιτούμενα για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα είναι τα ακόλουθα:
Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Το πρόγραμμα θα διεξαχθεί εξ αποστάσεως με σύγχρονη τηλε-εκπαίδευση, σε εβδομαδιαία βάση και χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα Zoom.
ΣΥΝΟΛΙΚΑ 2 ECTS μονάδες
Πρόγραμμα
6/4/2022, 5-9μμ
1. Παίρνοντας το ιστορικό και πλησιάζοντας τον παιδοφθαλμολογικό ασθενή, Ασημίνα Ματαυτσή
2. Ευθύνη για τον ανήλικο ασθενή, διαδικασίες, συγκατάθεση, επικοινωνία, ανακοίνωση δυσάρεστων νέων, Μαρία Λιθοξοπούλου, Παρασκευή Πετρίδου
13/4/2022, 5-9μμ
3. Αντιμετώπιση της οικογένειας παιδιού με χαμηλή όραση, υποστήριξη των γονέων, Δώρα Πάνου
4. Προσέγγιση του παιδονευρολογικού και του παιδοογκολογικού ασθενούς, Ευτέρπη Δάλπα, Παρασκευή Παναγοπούλου
4/5/2022, 5-9μμ
5. Η ανάπτυξη της όρασης και η ανάπτυξη του παιδιού μέσα από την όραση, Ασημίνα Ματαυτσή
6. Πρώιμη παρέμβαση, υποστήριξη των παιδιών με χαμηλή όραση, Κωνσταντίνα Νεοφωτίστου
11/5/2022, 5-9μμ
7. Μυδρίαση και χορήγηση οφθαλμικών κολλυρίων στα παιδιά, Αικατερίνη Σεληνιωτάκη, Τατιάνα Τζιώλα
8. Διάθλαση στα παιδιά, Σωτήρης Μπασιάκος
18/5/2022, 5-9μμ
9. Συχνά παιδοφθαλμολογικά νοσήματα, θεραπεία αμβλυωπίας, Νικόλαος Νίτσας
10. Σπάνια παιδοφθαλμολογικά νοσήματα, Αθηνά Βερβέρη, Ασημίνα Ματαυτσή
25/5/2022, 5-9μμ
11. Γυαλιά, φακοί επαφής, πρίσματα και φίλτρα, τι βοηθάει, τι να αποφύγει κανείς, Μιλένα Γεωργιάδου
12. Μετρώντας την οπτική οξύτητα στα παιδιά, προληπτικός έλεγχος αμβλυωπίας, Ευθυμία Προύσαλη, Στέλλα Μουτζούρη
1/6/2022, 5-9μμ
13. Στραβισμός, χειρουργείο και ψυχολογία της οικογένειας, Νικόλαος Ζιάκας, Παρασκευή Πετρίδου
14. Οφθαλμικό τραύμα στα παιδιά, Άρης Τζαμάλης
8/6/2022, 5-9μμ
15. Διαχείριση επείγοντος, τηλεφωνική και διά ζώσης, Ασημίνα Ματαυτσή
16. Σφάλματα, αστοχίες, διαχείριση κινδύνου στην περίθαλψη παιδοφθαλμολογικών ασθενών, Ασημίνα Ματαυτσή
Παρακάτω αναφέρεται ενδεικτική βιβλιογραφία. Αυτές και άλλες, παρόμοιες, πηγές θα συζητηθούν κατά τη διάρκεια του εκπαιδευτικού προγράμματος
Για την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος οι συμμετέχουσες/συμμετέχοντες θα πρέπει να έχουν παρακολουθήσει το σύνολο των διδακτικών ενοτήτων. Οι απουσίες δεν μπορούν να υπερβαίνουν το 10 % των προβλεπόμενων ωρών εκπαίδευσης.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος απονέμεται στις/στους συμμετέχουσες/συμμετέχοντες Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης, το οποίο εκδίδεται από το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του ΑΠΘ και υπογράφεται από τον Πρόεδρο του ΚΕΔΙΒΙΜ και την Επιστημονική Υπεύθυνη του Προγράμματος.
Στις/στους συμμετέχουσες/συμμετέχοντες που παρακολούθησαν αλλά δεν ολοκλήρωσαν το σύνολο του προγράμματος, μπορεί να παρέχεται Βεβαίωση Παρακολούθησης.
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενες/οι μπορούν να επικοινωνούν με την κ. Ασημίνα Ματαυτσή στα κάτωθι στοιχεία επικοινωνίας:
Τμήμα Διοικητικής Υποστήριξης ΚΕΔΙΒΙΜ ΑΠΘ
Τηλέφωνα: +30 2310 99 67 -82, -88, -83, -81
E-mail: kedivim@auth.gr
Ανάπτυξη: Κέντρο Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ΑΠΘ