Search
Close this search box.

Ειδική Αγωγή και Μαθησιακές Δυσκολίες (450 ωρών  – Ετήσιο)

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

2019-09-10 - 2020-06-16 ( )

ΜΕΘΟΔΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ:

ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΚΠΤΩΣΗΣ:

Βάσει εκπτωτικής πολιτικής

ECTS:
5/Ενότητα
Δίδακτρα:
300€/Ενότητα
Υπεύθυνος Προγράμματος:
Σουζάνα Παντελιάδου
Η υποβολή αιτήσεων ολοκληρώνεται στις
15-09-2019

Ειδική Αγωγή και Μαθησιακές Δυσκολίες (450 ωρών  – Ετήσιο)

Η υποβολή αιτήσεων ολοκληρώνεται στις

15-09-2019

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

  • Σύντομη Περιγραφή

    ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ (450 ωρών  – Ετήσιο)

    «Ειδική Αγωγή και Μαθησιακές Δυσκολίες»

    Στο πλαίσιο του Κέντρου Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης, ΚΕΔΙΒΙΜ του Α.Π.Θ. θα υλοποιηθεί πρόγραμμα επιμόρφωσης με τίτλο «Ειδική Αγωγή και Μαθησιακές Δυσκολίες».

     

    Υποβολή Αιτήσεων

    Οι εκπαιδευόμενοι/ες επιλέγουν πόσες από τις ενότητες θα παρακολουθήσουν στην φόρμα της αίτησης συμμετοχής.

    Η αίτηση θα πρέπει να συνοδεύεται από τα ακόλουθα δικαιολογητικά, τα οποία μπορείτε είτε να επισυνάψετε στη φόρμα είτε να αποστείλετε ηλεκτρονικά στο papamichaela@outlook.com.gr

    • Σύντομο βιογραφικό σημείωμα στην ελληνική γλώσσα
    • Τίτλοι σπουδών

     

    Η Πρόεδρος του Συμβουλίου του ΚΕΔΙΒΙΜ                            Η Επιστημονικά Υπεύθυνη του Προγράμματος

    Καθηγήτρια Αριάδνη Στογιαννίδου                                                         Σουζάνα Παντελιάδου

    Αντιπρύτανις Ακαδημαϊκών και Φοιτητικών Θεμάτων                    Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής-

    Μαθησιακών Δυσκολιών Α.Π.Θ.

  • Στόχος του προγράμματος

    Σκοπός του προγράμματος είναι η κατάρτιση και εξειδίκευση επιστημόνων στις βασικές έννοιες της ειδικής αγωγής  και των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών (ΕΜΔ).

    Ειδικότερα, οι συμμετέχοντες/ουσες μετά το πέρας της επιμόρφωσης:

    • θα κατανοήσουν τις βασικές έννοιες και τις κατηγορίες της ειδικής αγωγής,
    • θα κατανοήσουν τη συγκρότηση της έννοιας και της κατηγορίας των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών και τον τρόπο με τον οποίο αυτές οι δυσκολίες διαφοροποιούνται από την σχολική αποτυχία,
    • θα κατανοήσουν τη διαδικασία διάγνωσης των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών και θα εξοικειωθούν με την αξιοποίηση κατάλληλων διαδικασιών και εργαλείων αξιολόγησης,
    • θα έρθουν σε επαφή με κατάλληλες διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για εφαρμογή είτε στο πλαίσιο της γενικής τάξης είτε στο πλαίσιο των τμημάτων ένταξης και της ατομικής διδασκαλίας.
  • Σε ποιους απευθύνεται

    Το πρόγραμμα απευθύνεται κυρίως:

    1. σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,
    2. σε εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής αγωγής,
    3. σε ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές
    4. σε στελέχη εκπαίδευσης (συντονιστές εκπαιδευτικού έργου, διευθυντές),
    5. σε καθηγητές και καθηγήτριες ξένων γλωσσών
    6. σε αποφοίτους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
  • Μέθοδος Υλοποίησης

    Διάρκεια υλοποίησης

    • 1η ενότητα: από 10 Σεπτεμβρίου έως 10 Δεκεμβρίου 2019
    • 2η ενότητα: από 11 Δεκεμβρίου έως 11 Μαρτίου 2020
    • 3η ενότητα: από 12 Μαρτίου έως 12 Ιουνίου 2020

    Μεθοδολογία υλοποίησης του προγράμματος

    Η επιμόρφωση θα ακολουθήσει ένα συνδυαστικό μοντέλο εκπαίδευσης, που αξιοποιεί τόσο την σύγχρονη όσο και την ασύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία. Όσον αφορά τη σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία, αξιοποιείται η εύχρηστη  πλατφόρμα Big-Blue-Button για τη διδασκαλία των επιμέρους θεματικών, την επίλυση αποριών και την ανατροφοδότηση των συμμετεχόντων.

    Για την ασύχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία αξιοποιείται η ηλεκτρονική πλατφόρμα του e-learning, σε κάθε μάθημα της οποίας θα περιλαμβάνονται βιντεοσκοπημένες διαλέξεις, υλικό προς μελέτη (ebook, άρθρα κλπ), δραστηριότητες εμπέδωσης, μελέτες περίπτωσης και σύντομα κουίζ.

    Ακόμη, προβλέπεται η λειτουργία forum για την ενίσχυση της συνεργασίας και της αλληλεπίδρασης των συμμετεχόντων, για την ανταλλαγή ιδεών, επίλυση αποριών και την ενεργητική συμμετοχή στο πρόγραμμα.

  • Πρόγραμμα Σπουδών

    Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τρεις ενότητες:

    Ενότητα 1: Ειδική Αγωγή και Μαθησιακές Δυσκολίες: Περιεχόμενο και Χαρακτηριστικά (150 ώρες)

    • Θεμελιώδη ζητήματα ειδικής αγωγής (20 ώρες)
    • Θεωρητικές προσεγγίσεις των μαθησιακών δυσκολιών (20 ώρες)
    • Χαρακτηριστικά παιδιών και εφήβων με μαθησιακές δυσκολίες (20 ώρες)
    • Αιτιολογία των μαθησιακών δυσκολιών (10 ώρες)
    • Προβλήματα σχολικής μάθησης (50 ώρες)
    • Σχέση μαθησιακών δυσκολιών και ΔΕΠ-Υ (10 ώρες)
    • Διγλωσσία και δυσλεξία (10 ώρες)
    • Η δυσλεξία στην ενήλικη ζωή (10 ώρες)

    Ενότητα 2: Ειδική Αγωγή και Μαθησιακές Δυσκολίες: Διάγνωση και αξιολόγηση (150 ώρες)

    • Βασικές έννοιες διάγνωσης των μαθησιακών δυσκολιών (20 ώρες)
    • Διαγνωστική αξιολόγηση, έγκαιρη ανίχνευση, διδακτική αξιολόγηση (40 ώρες)
    • Αξιολόγηση γλωσσικών δεξιοτήτων (30 ώρες)
    • Αξιολόγηση αναγνωστικής επίδοσης(30 ώρες)
    • Αξιολόγηση ορθογραφίας και παραγωγής λόγου (30 ώρες)
    • Αξιολόγηση επίδοσης στα μαθηματικά (30 ώρες)

    Ενότητα 3: Ειδική Αγωγή και Μαθησιακές Δυσκολίες: Αποτελεσματικές Διδακτικές πρακτικές (150 ώρες)

    • Καλές πρακτικές – επιστημονική τεκμηρίωση (30 ώρες)
    • Αναγνωστική ευχέρεια και κατανόηση (30 ώρες)
    • Ορθογραφία και Παραγωγή γραπτού λόγου (30 ώρες)
    • Φωνολογική Επίγνωση και Αποκωδικοποίηση (10 ώρες)
    • Ανάπτυξη μαθηματικών δεξιοτήτων (30 ώρες)
    • Χρήση τεχνολογίας (10 ώρες)
    • Ανάπτυξη Εργασίας (10 ώρες)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό / Παροχές
    • ebooks
    • παρουσιάσεις PowerPoint
    • μελέτες περίπτωσης
    • πρότυπα διαγνωστικών αξιολογήσεων
    • πρωτόκολλα αξιολόγησης
    • βίντεο
    • άρθρα
    • προτεινόμενη βιβλιογραφία, εκπαιδευτικές ιστοσελίδες και λογισμικά

    Στους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα θα χορηγηθεί:

    • Πιστοποιητικό επιμόρφωσης με τα αντίστοιχα ΕCTS
    • ή Βεβαίωση παρακολούθησης για κάθε μία από τις τρείς ενότητες

     

    Αναγνώριση και Μοριοδότηση

    • Μοριοδότηση για τον διορισμό εκπαιδευτικών ΕΑΕ – Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Νόμος 4589, ΦΕΚ 13 Α/29-01-2019 ΑΡΘΡΟ 58, ιι – απαιτείται παρακολούθηση και των τριών ενοτήτων)
      2 μονάδες
    • Ένταξη στον επικουρικό αξιολογικό πίνακα εκπαιδευτικών ΕΑΕ – Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Νόμος 4589, ΦΕΚ 13 Α/29-01-2019 ΑΡΘΡΟ 58 – απαιτείται παρακολούθηση και των τριών ενοτήτων)
    • Μοριοδότηση για τον διορισμό εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης (Νόμος 4589, ΦΕΚ 13 Α/29-01-2019 ΑΡΘΡΟ 57, ιι – απαιτείται παρακολούθηση και των τριών ενοτήτων)
      2 μονάδες
    • Μοριοδότηση για διορισμό μελών ΕΒΠ (Νόμος 4589, ΦΕΚ 13 Α/29-01-2019 ΑΡΘΡΟ 60 – απαιτείται παρακολούθηση και των τριών ενοτήτων)
      2 μονάδες
    • Μοριοδότηση στη διαδικασία επιλογής στελεχών εκπαίδευσης, σε υποψήφιους Διευθυντές και Υποδιευθυντές (N.4547/2018, ΦΕΚ Α’ 102/12.06.2018 , Άρθρο 24, ββ – απαιτείται παρακολούθηση και των τριών ενοτήτων)
      0.5 μονάδες
  • Επικοινωνία

    Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι/ες μπορούν να επικοινωνούν με την επιστημονικά υπεύθυνη του προγράμματος καθ. Σουζάνα Παντελιάδου (spadeli@edlit.auth.gr), τηλ. επικοινωνίας 2310-997204 καθώς και με τη συνεργάτιδα του προγράμματος, κ. Μιχαέλα Παπά (papamichaela@outlook.com.gr), τηλ. επικοινωνίας 6944791624 κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.

  • Κανονισμός Σπουδών ΚΕΔΙΒΙΜ ΑΠΘ
    Δείτε τον κανονισμό σπουδών ΕΔΩ
  • Κανονισμός Διαχείρισης Παραπόνων
    Δείτε τον κανονισμό διαχείρισης παραπόνων ΕΔΩ

ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

/ ΕΚΠΤΩΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Το κόστος συμμετοχής ανέρχεται στο ποσό των 300€ για κάθε ενότητα (πληρωτέο σε δύο δόσεις με την έναρξη και στο μέσο της κάθε ενότητας). Προβλέπεται, ακόμη, ειδική έκπτωση 10% σε ανέργους. Το ποσό των 270€ καταβάλλεται, επίσης, σε δύο δόσεις με την έναρξη του προγράμματος και στο μέσο του προγράμματος.

*Εκπτωτική πολιτική

  1. Το κόστος παρακολούθησης και των τριών ενοτήτων είναι 650 ευρώ
  2. Το κόστος παρακολούθησης και των τριών ενοτήτων για ανέργους είναι 600 ευρώ
  3. Το κόστος παρακολούθησης δύο ενοτήτων είναι 500 ευρώ
Μετάβαση στο περιεχόμενο